برترین های جهان

معرفی برترین های دنیای امروزی

برترین های جهان

معرفی برترین های دنیای امروزی

معرفی برترین های دنیای امروزی

کلمات کلیدی

قهوه ایلی

تور بدروم ارزان

درخواست وقت سفارت کشور قبرس

تعیین وقت سفارت قبرس برای ویزای تجاری

تعیین وقت سفارت قبرس برای دریافت ویزای توریستی

تعیین وقت سفارت قبرس برای دریافت ویزای تحصیلی

وقت سفارت کشور اوکراین برای روادید تیپ c

مدارک لازم برای اخذ وقت سفارت کشور اوکراین

صدور ویزای اوکراین

دریافت وقت سفارت برای اخذ ویزای توریستی اوکراین

چگونگی دریافت وقت سفارت سوئد از ایران

نحوه خرید وقت سفارت کشور سوئد

دریافت وقت سفارت از کشور سوئد

بررسی مدارک پس از وقت سفارت

چند توصیه برای وقت سفارت کشور لهستان

وقت سفارت لهستان برای ویزای توریستی

مدارک ویزا و وقت سفارت لهستان

ویزا تجاری استونی

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا استونی

انواع ویزا های کشور استونی

وقت سفارت سوئیس در خصوص ویزای توریستی

مدارک وقت سفارت سوئیس

زمان مناسب درخواست وقت سفارت سوئیس

تاثیر دعوتنامه در وقت سفارت سوئیس

دریافت وقت سفارت جهت سفر با هدف های خیرخواهانه و داوطلبانه

دریافت وقت سفارت برای ویزای بازدید خانواده یا دوستان

دریافت وقت سفارت آفریقای جنوبی جهت شرکت در همایش و کنفرانس ها

دریافت وقت سفارت آفریقای جنوبی برای ویزای تحصیلی

وقت سفارت فرانسه برای کار

وقت سفارت فرانسه برای تحصیل

  • ۰
  • ۰

ویزای ایتالیا

ویزای ایتالیا چگونه و با چه شرایطی صادر می شود؟ معمولاً برای سفر با چه اهدافی ویزای ایتالیا صادر می شود؟ اگر قصد سفر به کشور زیبای ایتالیا را دارید، اطلاع از شرایط دریافت ویزای تضمینی ایتالیا برای شما ضروری است. در مطلبی که در ادامه می آید توضیحات لازم ارائه شده است. با ما همراه باشید.

ویزا چیست؟

هر متقاضی سفر به یک کشور خارجی لازم است اطلاع از این نکته داشته باشد که برای ورود به برخی از کشورها علاوه بر گذرنامه (پاسپورت)، نیاز به مدرک دیگری هست که نشان دهنده ی اجازه ی آن کشور برای ورود مسافر است. ویزا در تعریف کلی، برگه ای است که به گذرنامه پیوست می شود و نشان می دهد که نماینده ی دولت یک کشور در سفارت خانه با تقاضای یک فرد برای ورود به کشور موافقت نموده است و فرد تقاضا کننده برای ورود به کشور مزبور با شرط اطلاعات و داده هایی که در برگه ی ویزا ذکر شده و طبق قوانین کشور مقصد مجوز دارد.

گرفتن ویزا هم تضمین صددرصدی ورود یک فرد به داخل مرزهای یک کشور نیست و افسران مهاجرت که در مرزها حضور دارند ممکن است اختیار این را داشته باشند که به دلایلی مانع از ورود یک مسافر به کشور مزبور شوند. ویزا نشان می دهد هدف از سفر چیست، مسافر چه مدت در کشور اقامت دارد و آخرین مهلتی که برای ورود به کشور دارد چه زمانی است.

شرایط ویزا برای کشور خارجی به دو حالت است. یا هر کشور برای ورود اتباع خارجی درخواست ویزا می کند و یا کشورها بر اساس قراردادی، اتباع یکدیگر را از ویزا معاف می کنند. بنابراین اگر قصد دارید به کشوری خارجی سفر کنید باید آگاهی حاصلکنید که ورود شما به آن کشور نیارمند ویزا هست یا نه.

ویزا چیست | ویزای ایتایا

سفارت ایتالیا در ایران

برای درخواست ویزا می بایست از سفارت خانه وقتی برای مصاحبه رزرو کنید. سفارت ایتالیا واقع در خیابان آفریقا بعد از تقاطع میرداماد، نبش پارک صبا، خیابان فرزان شرقی، از روز یکشنبه تا روز پنجشنبه از ساعت 8صبح تا 14 خدمات خود را ارائه می دهد.

مدارک لازم برای صدور ویزای ایتالیا

1. اصل گذرنامه (پاسپورت) با امضاء معتبر به انضمام گذرنامه های پیشین.

مدت اعتبار هر گذرنامه حداقل باید شش ماه از تاریخ ورود باشد و هم چنین گذرنامه مجزا برای هر فرد لازم است.

2.  شش قطعه عکس تمام رخ 3*4 رنگی، دارای زمینه ی سفید.

3. اصل شناسنامه و ترجمه شناسنامه به همراه کپی از تمام صفحات آن.

4. اصل گواهی حساب بانکی حتما همراه با مهر و امضای بانک به همراه ترجمه ی آن.

گواهی بانکی باید دست کم ده روز قبل از زمان مراجعه و تحویل مدارک به سفارت خانه صادر شده باشد. برای حساب های جاری کارکرد سه ماه اخیر لازم است. اگر حساب تراکنش زیادی دارد گردش یک ماهه و اگر گردشی ندارد گواهی موجودی حساب کافی است.برای سپرده های بانکی ارائه ی گردش حساب به زبان انگلیسی مورد قبول است و حداقل موجودی حساب برای هر نفر باید پانصد میلیون ریال باشد.

5. اصل سند مالکیت و ترجمه ی آن.

6. اصل مدارک شغلی و ترجمه آن ها.

برای پزشکانی که می خواهند ویزای ایتالیا را دریافت کنند، کارت نظام پزشکی، دانش نامه ی تحصیلی، پروانه دائم پزشکی و پروانه مطب جزء مدارک شغلی است که به همراه ترجمه باید ارئه دهند.

برای وکلا تنها پروانه وکالت کافی است. صاحبان مشاغل دولتی باید حکم کارگزینی، فهرست اخیر بیمه، فیش حقوقی اخیر و میزان حقوق دریافتی و تاییدیه مرخصی را داشته باشند.

بازنشستگان با ارائه ی حکم بازنشستگی و ارائه ی آخرین فیش حقوقی مدارک خود را جهت دریافت ویزای ایتالیا کامل می کنند. صاحبان مشاغل غیر دولتی نیاز به گواهی اشتغال به کار از کمپانی خود دارند و اگر شغلشان به صورت خویش فرماست باید جواز کسب و گواهی تأسیس کسب و کار خود را ارائه دهند.

برای دانش آموزان، دانشجویان، معلمان، مدرسان و اعضای هیئت علمی اصل نامه ی اشتغال به تحصیل آنان جهت اخذ ویزای ایتالیا لازم است.

برای آن دسته از دانش آموزان که که طی سال تحصیلی تصمیم به سفر دارند، علاوه بر نامه ی مذکور، اصل رضایت نامه از طرف مدیر مدرسه که حتما تاریخ در آن ذکر شده باشد به همراه ترجمه ی آن لازم است.

7. بچه های زیر 18 سال که پدر همراهشان نیست و نیز خانم های متأهل که قصد سفر به تنهایی را دارند، رضایت نامه ی رسمی و محضری نیاز دارند.

8. اصل مدارک شغلی همسر برای خانم های خانه دار به همراه ترجمه آن الزامی است.

با توجه به این که ممکن است بندهایی به لیست مدارک اعلام شده برای دریافت ویزای ایتالیا اضافه یا از آن کم شود، هم چنین به این دلیل که مدارک مورد نیاز بر اساس نوع ویزای درخواستی ممکن است اندکی متفاوت باشد، پیش از اقدام برای جمع آوری مدارک، اقدام به دریافت لیست مدارک مورد نیاز ویزای تضمینی ایتالیا از سفارت خانه کنید.

مدارک لازم برای صدور ویزای ایتالیا

ترجمه ویزای ایتالیا

از جمله مراحلی که می بایست برای گرفتن ویزا طی کرد، تعیین وقت سفارت ایتالیا برای مصاحبه است. در روز مصاحبه، فرد متقاضی باید به همراه  تمام مدارک لازم و معتبر به سفارت مراجعه کند. برای دریافت ویزای ایتالیا فرد می بایست مدارک ترجمه شده ی خود را به افسر سفارت تحویل دهد. هم چنین جهت اثبات اعتبار و رسمی بودن مدارک، فرد باید مدارک خود را با مهر دارالترجمه ی رسمی تحویل دهد. این مدارک باید نشان دهنده ی تصمیم متقاضی برای بازگشت به کشور باشند. هم چنین گاهی مدارک باید از سوی دارالترجمه به دادگستری ارائه شود و تأییدیه و مهر دادگستری را بگیرد.

ترجمه ی مدارک ارائه شده جهت دریافت ویزای ایتالیا فقط نیاز به مهر دارالترجمه دارد و تاییدیه و مهر دادگستری نیاز نیست. پس متقاضیان باید مدارک خود را به دارالترجمه ای ارائه دهند که مهر مترجم رسمی را داشته باشد. هزینه ی ترجمه مدارک طبق تعرفه ای است که دارالترجمه دارد.

ترجمه ویزای ایتالیا

انواع ویزای ایتالیا

قوانین خاص هر کشور، نوع ویزا تعیین می شود. اما برخی از ویزا ها رایج تر هستند و تقریبا در تمام کشورها عمومیت دارند. این ویزاها عبارت اند از ویزای توریستی، ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای پزشکی، ویزای ازدواج و مانند آن. بیشتر ویزاها تاریخ آغاز، تاریخ پایان و مدت زمانی معین برای اقامت دارند که فرد مسافر باید در برنامه ریزی سفر خود و زمان سفر و بازگشت در نظر بگیرد.

در این دسته بندی، انواع ویزا بر اساس هدفی که فرد متقاضی از سفر به کشور مورد نظر دارد و مدارکی که برای اثبات هدف خود ارائه می کند مشخص می شود. بنابراین ویزای مسافر باید متناسب با فعالیتی که دارد صادر شود تا بتواند با موفقیت سفر کند.

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

ایتالیا به دلیل شهرتی که در زمینه ی رشد هنر و پرورش هنرمند دارد، کشوری است که همیشه مرکز توجه دانشجویان و هنرمندان سایر نقاط جهان بوده است. ایتالیا رتبه ی نخست کشورهای اروپایی از منظر سهولت پذیرش دانشجوست؛ به همین دلیل، ویزای ایتالیا از نوع تحصیلی متقاضیان بسیاری دارد. ویزای تحصیلی ایتالیا به چند علت عمده پر طرفدار است یکی این که سطح علمی دانشگاه های ایتالیا بالاست؛ دیگر این که هزینه ی تحصیل در آن چندان زیاد نیست؛ هم چنین امکان تحصیل به زبان ایتالیایی منحصر نمی شود و در بسیاری از رشته ها می توان به زبان انگلیسی تحصیل کرد و نیز تنوع بسیار رشته ها در ایتالیا.

سفارت خانه های ایتالیا هر سال، در زمان بندی که از سوی وزارت دانشگاه های ایتالیا اعلام می شود، آغاز به گرفتن درخواست های ویزای تحصیلی می کنند و پس از اینکه مدارک ضمیمه ی هر درخواست ویزای ایتالیا را بررسی کردند، ویزای تحصیلی با مدت های متفاوت از 175 روزه تا 365 روزه صادر می کنند. اینکه مدت ویزای تحصیلی چقدر یاشد بر اساس رشته و دانشگاه متفاوت است. این ویزای ایتالیا فقط اجازه ی ورود به کشور را به دانشجویان می دهد و انان بعد از ورود باید برای اجازه ی اقامت درخواست بدهند.این ویزای ایتالیا طول یک ساله دارد و قابل تمدید است و هم چنین دانشجو با آن می تواند در سایر کشورهای شینگن هم بدون ویزا تردد کند.

پس از آغاز سال تحصیلی و تعیین شدن دانشگاه و محل سکونت دانشجویان، آنان می توانند برای خانواده ی خود دعوت نامه بفرستند. اعضای خانواده می توانند تا یک ماه درخواست ویزای خود را به همراه دعوت نامه به سفارت خانه ببرند و ویزای فوری ایتالیا دریافت کنند. لازم به ذکر است دانشجویان متأهل نمی توانند همسر خود را در مدت تحصیل خود به ایتالیا ببرند.

ویزای تحصیلی ایتالیا از نوع چندبار ورود است و دانشجو می تواند به دفعات ورود و خروج داشته باشد. هم چنین با داشتن این ویزای، دانشجو علاوه بر تحصیل مجوز کار هم دارد.

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی ایتالیا

برای دریافت ویزای تضمینی ایتالیا از نوع تحصیلی علاوه بر کلیاتی که درباره مدارک آمد، نیاز به گواهی مهارت زبان انگلیسی در سطح B2 یا مدرک دانشگاهی تحصیل به مدت حداقل دو سال در یکی از مقاطع تحصیلی در رشته های زبان انگلیسی است. البته اگر دانشگاه مقصد این مدرک را از دانشجو نخواسته باشد، دانشجو می تواند با ارائه ی نامه ای از دانشگاه که نشان دهنده ی عدم الزام مدرک زبان انگلیسی است، از این بند معاف شود. هم چنین دو نسخه از نامه ی پذیرش دانشگاه را باید ضمیمه ی مدارک جهت دریافت ویزای ایتالیا کرد.

شرایط مالی اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

یک نامه از طرف بانک به نام شخص دانشجو و یا یکی از والدینش که نشان دهنده حداقل 7500 یورو موجودی حساب به ازای هر یک سال تحصیلی در ایتالیا باشد، لازم است. این نامه به همراه پرینت سه ماه اخیر حساب بانکی و مبلغ پنجاه یورو هم به صورت نقدی لازمه ی دریافت ویزای تحصیلی است. ضمناً تمام نامه ها و مدارک بانکی باید لاتین باشند.

شرایط مالی اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

اخذ ویزای کاری ایتالیا

اگر شخصی تقاضای یک کار تمام وقت در کشور ایتالیا داشته باشد، باید پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرما در ایتالیا داشته باشد تا بتواند ویزای کاری دریافت کند. این پیشنهاد باید به همراه دعوت نامه ای از سوی کارفارمای دارای کمپانی معتبرباشد. پایین ترین مدرک برای گرفتن ویزای کاری، کارشناسی است.

به طور کلی در این زمان به دلیل شرایط رکود اقتصادی اروپا دریافت ویزای کاری دشوار است. اولویت با افرادی است که در ایتالیا یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا هستند و اگر در بین آن افراد، متقاضی برای شغل مورد نظر نبود، آن گاه کارفرما می تواند از افراد خارج از اتحادیه اروپا دعوت به کار کند. افرادی که مقیم کشورهای اروپایی هستند، پناهندگانی که مجوز کار دریافت کرده اند و دانشجویانی که فارغ التحصیل ایتالیا هستند و مجوز کار دارند، می توانند از این پیشنهاد شغلی استفاده کنند.

بنابراین به کسانی که خواهان کار در ایتالیا هستند نخست توصیه می شود از راه ویزای تحصیلی اقدام کنند زیرا افراد فارغ التحصیل از دانشگاه های این کشور یا دانشگاه های سایر کشورهای اروپایی برای دریافت کار در ایتالیا اولویت دارند. در این صورت فرد می تواند پس از گرفتن ویزای کاری و گذشت 4 تا 5 سال، اقامت دائم دریافت کند.

اخذ ویزای کاری ایتالیا

اخذ ویزای پزشکی ایتالیا

در زمینه ی اخذ ویزای پزشکی برخی دیگر از کشورهای اروپایی نظیر آلمان، انگلیس و سوئد، متقاضیان بیشتری دارند و ویزای ایتالیا معمولاً کمتر به صورت ویزای پزشکی صادر می شود. اما اگر متقاضی جهت ویزای پزشکی ایتالیا باشد، قوانین این کشور تقریباً همانند سایر کشورهای حوزه ی شینگن است.

هر فرد بیمار با ارائه ی مدارک پزشکی که اثبات کند درمان او در کشور خود به طور کامل امکان پذیر نیست و نیازمند درمان تحت نظر پزشکان و استفاده از امکانات درمانی ایتالیاست، می تواند ویزای پزشکی درخواست کند.

دریافت این ویزا نیازمند نامه ای از سوی بیمارستان و پزشک معالج در ایتالیا است که در آن تاریخ آغاز و طول درمان تعیین شده باشد و ضرورت معالجه در ایتالیا را اثبات کند. هم چنین بیمار باید در طول مدت ذکر شده در نامه و ویزای پزشکی، تحت پوشش بیمه ی درمانی مسافرتی با حداقل مبلغ پوشش قرار بگیرد.

اخذ ویزای پزشکی ایتالیا

اخذ ویزای ازدواج ایتالیا

این قانونی پذیرفته شده در بیشتر کشورهای جهان است که ازدواج یک تبعه خارجی با فرد تبعه آن کشور می تواند به فرد خارجی مجوز اقامت بدهد. برای اخذ ویزای ازدواج ایتالیا، شخص می تواند با یک ایتالیایی ازدواج کند و سپس برای گرفتن تابعیت ایتالیا اقدام نماید. پس از گرفتن ویزای ازدواج و ورود به کشور ایتالیا، فرد می تواند بعد از گذشت دو یا سه سال درخواست پاسپورت و تابعیت ایتالیا را نماید.

برای اخذ ویزای ازدواج، لازم است هم چنین بستگان زن و شوهر شهادت دهند که ازدواج آن زن و شوهر سوری نیست و روابطی واقعی اساس و مبنای ازدواج آن دو است. گواهی هایی نیز مبتنی بر وجود روابط عاطفی نیاز است تا سوری و غیرواقعی نبودن ازدواج را از هر جهت اثبات کند.

هم چنین اعلان و انجام ازدواج در کلیسا الزامی است تا ازدواج حالت رسمی پیدا کند. دراین جا ذکر این نکته ضروری است که اگر کسی مثلا با ویزای توریستی به ایتالیا سفر کند و در سفر خود با یک تبعه ایتالیا آشنا شود و ازدواج رسمی نماید، ازدواج آنها رسماً ثبت می شود اما فرد با پایان مدت ویزای توریستی باید از کشور خارج شود و دوباره درخواست ویزای فوری ایتالیا نماید تا بررسی شود و در صورت کفایت شرایط و مدارکش بتواند به ایتالیا وارد شود. دارندگان ویزای ایتالیا از راه ازدواج پس از حداقل یک سال زندگی مشترک می توانند از مزایت های شهروندی مثل بیمه و مجوز کار برخوردار شوند.

اخذ ویزای ازدواج ایتالیا

اخذ ویزای توریستی ایتالیا

تور توریستی ایتالیا می تواند برای مسافرت با مدت کم و هم چنین دیدار بستگان صورت بگیرد. اگر قصد سفر خانوادگی دارید، هریک از افراد خانواده باید درخواست ویزای ایتالیا به صورت جداگانه داشته باشد. همه ی افراد پس از دریافت ویزای توریستی می توانند به همه کشورهای حوزه شینگن تردد یا اقامت داشته باشند. اگر یکی از اقوام درجه یک در ایتالیا باشد و برای فرد درخواست کننده دعوت نامه ارسال کند، شانس آن فرد در دریافت ویزای توریستی افزایش خواهد داشت.

اگر اعضای خانواده به صورت تک به تک برای ویزای تورریستی اقدام کنند شانس بالاتری در دریافت ویزا خواهنداشت. هم چنین ویزای فوری ایتالیا برای افراد مجرد آسان تر صادر می شود.

اخذ ویزای توریستی ایتالیا

تمدید ویزای ایتالیا

ایتالیا در محدوده شینگن قرار دارد بنابراین شما می توانید جهت داشتن ویزای ایتالیا، از این نوع ویزا استفاده کنید. طول مدت زمان اقامت مبنی بر نوع ویزا است که از طرف سفارت خانه صادر شده است. در صورت درخواست تمدید ویزای ایتالیا باید دلایل و مدارک کافی اعم از شخصی، کاری، پزشکی و مانند آن آورد تا تمدید ویزا ممکن شود.

فرد درخواست کننده ی ویزا باید بتواند حداکثر مدت اقامت خود برای مقصود خود را در نظر داشته باشد تا کمتر نیاز به تمدید ویزا پیدا کند. هم چنین قانونی وجود دارد که امکان تمدید را از ویزاهای توریستی و هم چنین ویزاهایی که اعتبار آنها کمتر از شش ماه است، سلب می کند مگر اینکه موارد خاصی مثل مشکلات پزشکی وجود داشته باشد، بنابراین باید برای گرفتن ویزای بلند مدت تلاش نمود تا مشکلات احتمالی کمتری پیش آید.

  • ۹۷/۰۲/۱۵
  • محسن ایران خواه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی