برترین های جهان

معرفی برترین های دنیای امروزی

برترین های جهان

معرفی برترین های دنیای امروزی

معرفی برترین های دنیای امروزی

کلمات کلیدی

قهوه ایلی

تور بدروم ارزان

درخواست وقت سفارت کشور قبرس

تعیین وقت سفارت قبرس برای ویزای تجاری

تعیین وقت سفارت قبرس برای دریافت ویزای توریستی

تعیین وقت سفارت قبرس برای دریافت ویزای تحصیلی

وقت سفارت کشور اوکراین برای روادید تیپ c

مدارک لازم برای اخذ وقت سفارت کشور اوکراین

صدور ویزای اوکراین

دریافت وقت سفارت برای اخذ ویزای توریستی اوکراین

چگونگی دریافت وقت سفارت سوئد از ایران

نحوه خرید وقت سفارت کشور سوئد

دریافت وقت سفارت از کشور سوئد

بررسی مدارک پس از وقت سفارت

چند توصیه برای وقت سفارت کشور لهستان

وقت سفارت لهستان برای ویزای توریستی

مدارک ویزا و وقت سفارت لهستان

ویزا تجاری استونی

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا استونی

انواع ویزا های کشور استونی

وقت سفارت سوئیس در خصوص ویزای توریستی

مدارک وقت سفارت سوئیس

زمان مناسب درخواست وقت سفارت سوئیس

تاثیر دعوتنامه در وقت سفارت سوئیس

دریافت وقت سفارت جهت سفر با هدف های خیرخواهانه و داوطلبانه

دریافت وقت سفارت برای ویزای بازدید خانواده یا دوستان

دریافت وقت سفارت آفریقای جنوبی جهت شرکت در همایش و کنفرانس ها

دریافت وقت سفارت آفریقای جنوبی برای ویزای تحصیلی

وقت سفارت فرانسه برای کار

وقت سفارت فرانسه برای تحصیل

  • ۰
  • ۰

تور دوحه

تور دوحه

تور دوحه یکی از معروف ترین و بهترین تورهای گردشگری است و همچنین تور دوحه هر ساله گردشگرانی را به خود جذب می کند. ​شما اگر قصد دارید شهر دوحه را برای سفر خود تهیه نمایید بهتر است در ابتدا نحوه ی رزرو تور تفریحی دوحه را بدانید و بعد از آن تعیین کنید که چه زمانی  برای شما سفر با تور دوحه مناسب است.

راهنمای سفر به شهر دوحه

شهر دوحه پایتخت کشور قطر است و یکی از شهرهای نزدیک به سواحل دریای خلیج فارس می باشد. طبق آخرین سرشماری که در سال ۲۰۰۵ در شهر دوحه قطر انجام شد جمعیت آن 400051 نفر اعلام شد. شهر دوحه در سال ۱۸۵۰ از یک روستای ماهی گیری به یک شهر مجلل و مدرن تبدیل شد. شهر دوحه قطر دارای مساحتی حدود ۱۳۲ کیلومتر مربع می باشد.

شهر دوحه قطر در قدیم تنها یک روستای کوچک بوده است که در آن مردم به ماهیگیری می پرداخته اند. این شهر در سال‌های اخیر در جریان سرمایه گذاری هایی از مناطق مختلف جهان قرار گرفت و به همین دلیل از یک روستای قدیمی به یک شهر مدرن در سطح جهانی تبدیل شده است. در پی همین سرمایه گذاری ها، بناهای بسیار مهمی از جمله انواع ساختمان های تجاری، مسکونی، آموزشی در این شهر ساخته شد و همچنین در این شهر مراکز آموزشی بسیار معتبری در سطح جهانی شروع به کار کردند. همچنین در این شهر ورزشگاه هایی مخصوص جام جهانی و مراکز خرید شیک و مدرن و پروژه شهربازی بزرگ دوحه لند به خاطر این پیشرفت زیربنایی احداث شده است.

راهنمای سفر به شهر دوحه

وضعیت آب و هوای شهر دوحه

شهر دوحه در منطقه خط استوا قرار گرفته است و همچنین مجاورت این شهر با سواحل خلیج فارس باعث شده است که این شهر آب و هوای گرم، خشک و شرجی داشته باشد. در حالت کلی میانگین دمایی این شهر ۲۷ درجه سانتی‌ گراد می باشد. درست است که این شهر دارای هوای بسیار گرمی می باشد اما این باعث نمی شود که مسافران از تور دوحه و سفر به این شهر منصرف شوند. بلکه سعی می ‌کنند در هر زمانی که برایشان میسر است تور توریستی دوحه را تهیه کنند و به این شهر مدرن سفر کنند و از سفرشان لذت ببرند.

​بهترین زمان سفر با تور دوحه

شهر دوحه یکی از شهرهای مسافرتی و گردشگری است اما چون هوای بسیار گرمی دارد به نظر می رسد کسی در فصل تابستان به این شهر سفر نمی کند و تور دوحه در این فصل مشتری های زیادی ندارد اما این حرف اصلاً درست نیست چرا که وجود امکاناتی همچون آرامش در صحرا، سواحل شنی، پارک های زیبا و سرسبز و هتل های لوکس و مدرن در این شهر باعث می‌شود که تور کویری دوحه در این فصل هم مسافران خود را داشته باشد.

اما هر کس که تور دوحه را تهیه می کند سعی دارد در زمانی به این شهر برود که هوای این شهر زیاد گرم نباشد و بتواند از تور تفریحی دوحه خود لذت ببرد. با همه ی این موضوع ها بهترین زمان سفر را خود مسافران و گردشگرانی که قصد تهیه تور دوحه را دارند تعیین می کنند ولی باید این را بگویم که تور دوحه در همه ی ماه های سال به فروش می رسد و همچنین وجود مراکز تجاری و تفریحی در این شهر باعث شده است که تور ارزان قیمت دوحه در همه ی ماه های سال مشتری های خود را حفظ کند.

اطلاعات پرواز و فرودگاه دوحه

یکی از کشورهایی که بیشترین مسافر و گردشگر از آن کشور به شهر دوحه و کشور قطر می رود، کشور ایران است. تور دوحه قطر در ایران طرفداران خاصی دارد و به همین دلیل هر روز 2 پرواز به مقصد این شهر از شهر تهران خارج می شود. تمامی افرادی که قصد رفتن به شهر دوحه را دارند از پروازهای مستقیم استفاده می کنند ولی در شرایط خاص باید از پروازهای غیر مستقیم برای رسیدن به این شهر استفاده کرد. به عنوان مثال در تاریخ 22 خرداد سال 1397 دو پرواز به مقصد شهر دوحه یکی در ساعت 5 و دیگری در ساعت 12 فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) را ترک کردند.

شهر دوحه دارای یک فرودگاه بین المللی به نام الحمد است و تور دوحه از تمام کشورهای دنیا در این فرودگاه به زمین می نشیند. این فرودگاه، یک فرودگاه لوکس و مجلل است که یکی از مراکز اصلی پروازهای شهر قطر به حساب می آید. علاوه بر لوکس و مجلل بودن یکی از طولانی ‌ترین باندهای پرواز را در بین شهرهای آسیایی و جهان دارد. ​اگر برای شما رفاه و آسایش در سفرتان مهم است تور لوکس دوحه از بهترین ها است چرا که سیستم حمل و نقل این شهر بسیار منظم و دقیق می باشد.

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی تور دوحه

شهر دوحه و کشور قطر در قدیم تنها به عنوان مقاصدی برای کار بوده اند اما این شهر نوظهور جدیداً به یک شهر توریستی و گردشگری نیز تبدیل شده است و این شهر همچنان در حال رشد و توسعه و پیشرفت می باشد. شهر دوحه در حال حاضر از شهرهای مدرن و مجلل موجود در جهان است که هر ساله تور دوحه از مسافران و گردشگران علاقه مند به این شهر پر می‌شود و علت آن تنها وجود رونق گردشگری در این شهر است. ​تور  لوکس دوحه به این دلیل مشهور و معروف است که این شهر جزء شهر های مدرن و مجلل جهان است.

گشت دریایی

اگر شما برای سفر خود تور دوحه را تهیه می کنید اما به دلایلی نمی خواهید از آثار دیدنی این شهر دیدن کنید به شما توصیه می شود که فرصت استفاده از گشت دریایی این شهر را از دست ندهید. هر زمان که شما سوار این قایق ها شوید و به گشت زدن در دریا بپردازید می توانید منظره های زیبایی را از شهر دوحه ببینید و از آن ها لذت ببرید.

گشت دریایی در دوحه

گشت صحرایی در تور دوحه

بدون شک یکی از کارهایی که شما بعد از رزرو تور دوحه انجام می دهید رفتن به صحرا های شهر دوحه برای گشت و گذار است. شما می توانید با تهیه وسایل مورد نیاز برای صحرانوردی به این مناطق زیبا بروید و خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنید. این گشت و گذارهای صحرایی آن قدر جذاب و زیبا است که شما نمی توانید آن را با هیچ کدام یک از مکان های دیدنی شهر دوحه مقایسه کنید.

پارک اسپایر در تور دوحه

یکی از پارک های زیبای شهر دوحه پارک اسپایر است که دارای مناظر زیبایی می باشد. این پارک در روزهای تعطیل میزبان مسافران، گردشگران و خانواده‌های زیادی است که به این پارک می‌ روند تا از فضای بسیار زیبای آن لذت ببرند. در این پارک یک برج بلند قرار دارد که در قدیم به عنوان مشعل المپیک از آن استفاده می شده است اما در حال حاضر از این برج به عنوان هتل استفاده می شود.

روستای تاریخی کاتارا

روستای کاتارا یکی از روستاهای قدیمی شهر دوحه است که با نام دره فرهنگ نیز از آن یاد می‌شود. این روستای قدیمی سبک معماری سنتی خود را حفظ کرده است و هر ساله نمایشگاه‌ های زیادی در این روستا برگزار می‌شود. در صورتی که شما به تور دوحه علاقه دارید و به این شهر سفر می کنید دیدن این روستا به شما پیشنهاد می شود.

جزیره مصنوعی مروارید قطر

این جزیره مصنوعی در قسمت ساحلی خلیج فارس در شهر دوحه واقع شده است. این جزیره مصنوعی از ساخته های دست انسان می باشد و به دلیل شباهت آن به مروارید نام آن را جزیره مروارید گذاشته اند. در کنار این جزیره  مصنوعی خانه ها و هتل های بسیار زیبا و مجللی وجود دارد که دارای قیمت های بسیار زیادی می باشد و همچنین علاوه بر این هتل ها در کنار این جزیره مصنوعی پاساژها، مراکز خرید و تفریح گاه هایی نیز وجود دارد. اگر شما تور دوحه را برای سفر و تفریح انتخاب کرده اید یکی از پیشنهاد های ما رفتن به این جزیره مصنوعی و لذت بردن از منظره های زیبای آن است.

جزیره مصنوعی مروارید قطر

هتل و مهمانسرای آبی-خاکی اختاپوس

این پروژه بسیار عظیم به دلیل جام جهانی ۲۰۲۲ که در شهر دوحه برگزار خواهد شد ساخته شده است. این هتل یکی از هتل های شناور بر روی آب حساب می شود و شما با بازدید از این هتل می توانید فناوری های مدرن را از نزدیک ببینید. اگر شما از افرادی هستید که مخالف تور دوحه و سفر به شهر دوحه هستید با دیدن این هتل برای سفر به این شهر و رزرو تور  توریستی دوحه ترغیب خواهید شد. این هتل به دلیل شباهتش به یک 8 پایه بسیار بزرگ اینگونه نام گذاری شده است.

بهترین مراکز خرید و بازارهای شهر دوحه

همه ما می‌دانیم شهرهایی که در سطح جهانی معروف می‌ شوند دارای مراکز دیدنی بسیار زیبایی هستند و شهر دوحه هم به خاطر همین اتفاق از شهرهای معروف در جهان است و همین علت باعث شده است تا تور دوحه در همه کشورهای جهان عرضه شود و همچنین تور دوحه در هر زمان پر متقاضی باشد. اگر که شما تور تفریحی دوحه را تهیه می کنید اما قصد خرید را ندارید به شما پیشنهاد می شود که حداقل به مراکز خرید بروید و از آن ها بازدید کنید چون این مراکز علاوه بر مراکز خرید، مکان های بسیار لوکس و مجللی می باشند که شما با دیدن آن ها لذت خواهید برد. شهر دوحه یکی از شهرهای معروف به خاطر داشتن مراکز خرید لوکس و خاص است به طوری که به این شهر بهشت خریداران می‌ گویند و هرکس که تور  لوکس دوحه را تهیه می کند حتماً به مراکز خرید این شهر هم سری می زند و از آن ها دیدن می کند.

مرکز خرید سوق الوقیف

این مرکز خرید یکی از مکان هایی است که شما می توانید برای خرید سوغاتی های خاورمیانه ای به آن جا مراجعه کنید و همچنین در این مرکز خرید چیز های دیگری همچون ادویه جات، ترشی جات و طلا و … را می توانید پیدا کنید. این مرکز خرید به تازگی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است به طوری که به این مجموعه رستوران ها و کافی شاپ های زیبایی اضافه شده است.

بازار طلای دوحه

بازار طلای دوحه با این که فضای کوچکی دارد اما مرکز اصلی فروش طلا در شهر دوحه می باشد. طلا هایی که در این بازار عرضه می شوند دارای ۲۲ عیاراست که در کنار کیفیت خوب طلا ها این امکان را برای همه فراهم می‌کند که بتوانند از این بازار خرید کنند. در ضمن باید بدانید که طلای این بازار دارای قیمت های مناسبی نیز می باشد.

بازار طلای دوحه

مرکز خرید العسیری

یکی از مراکز خریدی که مورد علاقه خانم ها می باشد مرکز خرید العسیری شهر دوحه می باشد و آن هم فقط به خاطر وجود مغازه های پارچه فروشی در این مرکز خرید است. در این مرکز خرید شما می توانید پارچه های خود را با برندهای جهانی تهیه نمایید و از کیفیت آن ها اطمینان حاصل کنید.

مرکز خرید ازدان

مرکز خرید ازدان یکی از مراکز خرید معروف در شهر دوحه است که بیش از ۵۰ نمایندگی برندهای معروف جهانی در این مرکز خرید فعالیت می کنند. این مرکز خرید بیشتر برای کودکان مناسب است زیرا که در این مرکز خرید مغازه های فروش اسباب بازی قرار دارد. سعی کنید اگر فرزندان خود را هم به تور ارزان قیمت دوحه آورده اید به این مرکز خرید سری بزنید.

بازار مروارید قطر

یکی از بازارهایی که در شهر دوحه و در یک جزیره مصنوعی قرار دارد بازار مروارید قطر است. این بازار یکی از لوکس ترین مراکز خرید شهر دوحه می باشد و حیف است که شما تور  لوکس دوحه را بگیرید و به این بازار سر نزنید. در این بازار علاوه بر بوتیک های لباس و … رستوران هایی وجود دارد که غذاهای هندی، مکزیکی، ایتالیایی، فرانسوی و آمریکایی در آن سرو می شود پس زمانی که شما در این بازار هستید نگران شام و ناهار خود نباشید و به راحتی به خرید خود بپردازید.

بهترین مراکز خرید و بازارهای شهر دوحهبهترین مراکز خرید و بازارهای شهر دوحه

بازار پرندگان دوحه

اگر شما تور دوحه را در فصل زمستان و بهار تهیه کرده اید حتماً به بازار پرندگان هم بروید. در این بازار پرندگانی که در فصل شکار در شهر دوحه شکار شده اند به نمایش گذاشته می شوند و همچنین امکان خرید توسط مسافران و گردشگران نیز میسر است در این بازار مسائل بهداشتی و نظافتی به طور کامل رعایت می شود و این اطمینان به شما داده می شود که هیچ گونه مریضی و بیماری در این بازار وجود ندارد.

نقش شهر دوحه در اقتصاد قطر

شهر دوحه به خاطر داشتن منابع خوب گردشگری و تفریحی از مهم ترین شهرهای اقتصادی قطر می باشد به طوری که این شهر سعی دارد از این راه درآمدزایی کند و از دیگر راه های درآمدزایی که به محیط زیست آسیب می زند بپرهیزد و شاید همین امر است که تور دوحه از مهم ترین تورها در بین گردشگران و مسافران است. شهر دوحه یکی از شهرهای کشور قطر است که دارای منابع بسیاری زیادی از گاز و نفت می ‌باشد و به همین دلیل است که شهر دوحه همیشه مقصد شرکت های بزرگ دنیا در زمینه های نفتی و گازی است.

بعد از جنگ جهانی دوم کار کشف و استخراج نفت ها و گازها در شهر دوحه کشور قطر به دست کشور آمریکا و شرکت‌های آمریکایی افتاد. در حال حاضر یکی از پایه های درآمد شهر دوحه و کشور قطر از همین منابع زیرزمینی یعنی نفت و گاز است اما در طی این چند سال کشور قطر قصد داشته است که اقتصاد و زیربنای درآمدی خود را از نفت و گاز به کارهای دیگر تغییر دهد و شهر دوحه نقش به سزایی در این امر داشته است. ​با این که اکثر افراد تور دوحه را برای گردش و تفریح انتخاب می کنند اما بعضی از افراد هستند که به خاطر اقتصاد شهر دوحه به این شهر سفر می کنند.

تیم فوتبال شهر دوحه

شهر دوحه قطر دارای یک باشگاه ورزشی است که در سال ۱۹۷۹ میلادی با نام التحاد شروع به کار کرد و در حال حاضر این تیم در لیگ ستارگان قطر توپ می زند. این تیم فوتبال در سال ۲۰۰۴ نام خود را از الاتحاد به الغرافه تغییر داد. این تیم از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۹ به صورت شناور در لیگ دسته یک و لیگ دسته دو قطر در حرکت بوده است اما توانست بعد از گذشت 5 سال حضور در لیگ دسته برتر در سال ۱۹۹۲ قهرمان این لیگ شود.

این تیم از تاریخ تأسیس خود تا به حال 7 بار قهرمانی در لیگ ستارگان قطر و همچنین ۶ بار قهرمانی در مسابقات جام حذفی قطر را در کارنامه خود دارد. تیم الغرافه یا همان الاتحاد قدیم تا به حال موفق به کسب عنوان قهرمانی در آسیا نشده است و برترین مقامی که تا به حال این تیم در این مسابقات به دست آورده است رفتن به مرحله یک چهارم نهایی بوده است که آن هم در سال ۱۹۹۸ رخ داده است. بازیکنان ایرانی زیادی همچون محمد پنجعلی، سیروس قایقران، محسن عاشوری، محمد رضا خلعتبری، فرهاد مجیدی و مهدی طارمی در این باشگاه قطری توپ زده اند.

لازم به ذکر است که نام ورزشگاه تیم الغرافه دوحه قطر ثانی بن جاسم است که گنجایش این ورزشگاه 21،000 نفر اعلام شده است. یکی دیگر از دلایلی که باعث رزرو تور  توریستی دوحه شده است میزبانی این شهر در اینگونه مسابقات است و همچنین تور دوحه در بین طرفداران ورزشی یک تور بسیار شناخته شده است.

  • ۹۷/۰۵/۱۶
  • محسن ایران خواه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی