برترین های جهان

معرفی برترین های دنیای امروزی

برترین های جهان

معرفی برترین های دنیای امروزی

معرفی برترین های دنیای امروزی

کلمات کلیدی

قهوه ایلی

تور بدروم ارزان

درخواست وقت سفارت کشور قبرس

تعیین وقت سفارت قبرس برای ویزای تجاری

تعیین وقت سفارت قبرس برای دریافت ویزای توریستی

تعیین وقت سفارت قبرس برای دریافت ویزای تحصیلی

وقت سفارت کشور اوکراین برای روادید تیپ c

مدارک لازم برای اخذ وقت سفارت کشور اوکراین

صدور ویزای اوکراین

دریافت وقت سفارت برای اخذ ویزای توریستی اوکراین

چگونگی دریافت وقت سفارت سوئد از ایران

نحوه خرید وقت سفارت کشور سوئد

دریافت وقت سفارت از کشور سوئد

بررسی مدارک پس از وقت سفارت

چند توصیه برای وقت سفارت کشور لهستان

وقت سفارت لهستان برای ویزای توریستی

مدارک ویزا و وقت سفارت لهستان

ویزا تجاری استونی

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا استونی

انواع ویزا های کشور استونی

وقت سفارت سوئیس در خصوص ویزای توریستی

مدارک وقت سفارت سوئیس

زمان مناسب درخواست وقت سفارت سوئیس

تاثیر دعوتنامه در وقت سفارت سوئیس

دریافت وقت سفارت جهت سفر با هدف های خیرخواهانه و داوطلبانه

دریافت وقت سفارت برای ویزای بازدید خانواده یا دوستان

دریافت وقت سفارت آفریقای جنوبی جهت شرکت در همایش و کنفرانس ها

دریافت وقت سفارت آفریقای جنوبی برای ویزای تحصیلی

وقت سفارت فرانسه برای کار

وقت سفارت فرانسه برای تحصیل

  • ۰
  • ۰

مخلوط چای سبز جنسینگ و عسل نیوشا
۱۵ دقیقه در یک لیوان آبجوش سر پوشیده.
پس از این زمان تی بگ آبگیری شده و خارج شود (افراد زیر ۱۷ سال و بالای ۶۰ سال منع مصرف دارد, برای آقایان ۲۰ روز مصرف و ۲۰ تا ۱۵ روز استراحت, در خانم ها یک روز درمیان مصرف شود).

معرفی اجمالی مخلوط چای سبز جنسینگ و عسل نیوشا :
ریشه جنسینگ از معروف ترین گیاهان دارویی چینی است که از دوران کهن تا به امروز آثار شفابخش آن مورد توجه حکمای طب سنتی قرار داشته است. مخلوط چای سبز جنسینگ و عسل نیوشا، تقویت کننده قوای جنسی و نیروبخش است. بهتر است مخلوط چای سبز جنسینگ و عسل نیوشا را “گیاه جوانی” یا “نوش دارو” بنامیم. جنسینگ یک نیروزای فوق‌العاده است. یک فنجان مخلوط چای سبز جنسینگ و عسل نیوشا پس از یک روز کار طولانی، تمام انرژی از دست رفته را به شما بر می‌گرداند.
جنسینگ در بهبود سطح انرژی بدن و هوشیاری سریع مؤثر واقع می گردد. همچنین، در رفع خستگی، نوسانات خلقی، استرس و سندرم پیش از قاعدگی خاصیت اثربخشی دارد.
بر اساس مطالعات، جنسینگ روند پیری سلول ها را کند می کند؛ این کار از طریق خون رسانی بهتر به سلول ها انجام می شود.
جنسینگ حاوی ترکیباتی به نام Saponins است که بر اساس گزارش مؤسسه ملی سلامت می تواند میزان کلسترول بد را کاهش داده و کلسترول خوب را حفظ نماید.
دوره ی مصرف مخلوط چای سبز جنسینگ و عسل نیوشا سه ماهه است و معمولاً اثرات درمانی آن پس از اتمام این دوره، در بدن بروز خواهند یافت.
مصرف مخلوط چای سبز جنسینگ و عسل نیوشا برای کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال توصیه نمی شود.

تاریخچه:
جنسینگ یک گیاه کم رشد، سایه دوست و چند ساله، متعلق به خانواده Araliaceae است. واژه ی انگلیسی جنسینگ را از اصطلاح چینی«رِن شِن» گرفته اند. رِن به معنای «شخص» و شِن به معنای «ریشه ی گیاه» است. این نام، اشاره به ریشه ی چنگالی شکل جینسنگ است که به پای انسان شباهت دارد. در کتاب های طب سنتی ریشه ی گیاه جنسینگ را به عربی، “جنسه” و “جنسا”می نامند. نام Panax هم از کلمه ای یونانی به معنای «درمان گر» گرفته شده است. نظارت بر مزارع جنسینگِ چین و کُره در قرن شانزدهم میلادی آغاز شد. در دهه ی آغازین قرن بیستم، چون محصولی که از مزارع طبیعی به دست می آمد جوابگوی تقاضای مردم برای این گیاه نبود، کُره، کشت تجاری آن را آغاز کرد که تا امروز ادامه داشته است. در سال ۲۰۱۰، تجارت جهانی جنسینگ در حدود ۸۰ هزار تن بود که تمام این حجم در چهار کشور تولید می شد: چین، کره ی جنوبی، کانادا و ایالات متحده آمریکا. شکل انسان مانندِ ریشه ی جنسینگ باعث شد گروهی از گیاه شناسان قدیمی اروپا معتقد باشند که ریشه ی این گیاه می تواند بخش های مختلفی از بدن انسان را تقویت کند. سال ها، ریشه ی این گیاه برای درمان ضعف، تصلب شریان ها، اختلالات خونی، خون ریزی، کولیت، سرطان و کاهشِ آثار بیماری های ناشی از افزایش سن به کار می رفت.

کاربرد در طب قدیم:
جنسینگ آمریکایی به طور سنتی به صورت چای به عنوان تونیک (نیروزا) و آفرودیزیاک (داروی مقوی نیروی جنسی) استفاده می شود. جوشانده ی آن برای تسکین سردرد و مشکلات زنان به کار می رود. بنابر گفته ها ریشه جنسینگ آمریکایی از دیدن کابوس در کودکان و نوزادان جلوگیری می کند و مشکلات نفخ و کولیک را درمان می کند. هندی ها از جنسینگ برای درمان انواع اختلالات از جمله ناراحتی معده و چشم درد استفاده می کنند. بومیان آمریکا از این گیاه به عنوان یک ضد درد، ضد انعقاد، خلط آور، تقویت کننده هضم، کمک کننده به مشکلات زنان و یک مقوی کلی استفاده می کنند.

مواد موثر مخلوط چای سبز جنسینگ و عسل نیوشا :
قابل توجه ترین ترکیبات فعال جنسینگ آمریکایی، گروهی از تری ترپنویید ساپونین ها معروف به جینسنوزیدها هستند. عمده ترین جینسنوزید موجود در جنسینگ آمریکایی جینسنوزید Rb1 است. تانن ها، الیگوساکارید ها، مونو ساکارید ها (گلوکز، گالاکتوز، آرابینوز، رامنوز و مانوز)، ترکیبات فنلی، اسیدهای آمینه، روغن های فرار، ویتامین ها و مواد معدنی از ترکیبات دیگر جنسینگ هستند.

  • ۹۷/۰۶/۰۲
  • محسن ایران خواه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی