برترین های جهان

معرفی برترین های دنیای امروزی

برترین های جهان

معرفی برترین های دنیای امروزی

معرفی برترین های دنیای امروزی

کلمات کلیدی

قهوه ایلی

تور بدروم ارزان

درخواست وقت سفارت کشور قبرس

تعیین وقت سفارت قبرس برای ویزای تجاری

تعیین وقت سفارت قبرس برای دریافت ویزای توریستی

تعیین وقت سفارت قبرس برای دریافت ویزای تحصیلی

وقت سفارت کشور اوکراین برای روادید تیپ c

مدارک لازم برای اخذ وقت سفارت کشور اوکراین

صدور ویزای اوکراین

دریافت وقت سفارت برای اخذ ویزای توریستی اوکراین

چگونگی دریافت وقت سفارت سوئد از ایران

نحوه خرید وقت سفارت کشور سوئد

دریافت وقت سفارت از کشور سوئد

بررسی مدارک پس از وقت سفارت

چند توصیه برای وقت سفارت کشور لهستان

وقت سفارت لهستان برای ویزای توریستی

مدارک ویزا و وقت سفارت لهستان

ویزا تجاری استونی

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا استونی

انواع ویزا های کشور استونی

وقت سفارت سوئیس در خصوص ویزای توریستی

مدارک وقت سفارت سوئیس

زمان مناسب درخواست وقت سفارت سوئیس

تاثیر دعوتنامه در وقت سفارت سوئیس

دریافت وقت سفارت جهت سفر با هدف های خیرخواهانه و داوطلبانه

دریافت وقت سفارت برای ویزای بازدید خانواده یا دوستان

دریافت وقت سفارت آفریقای جنوبی جهت شرکت در همایش و کنفرانس ها

دریافت وقت سفارت آفریقای جنوبی برای ویزای تحصیلی

وقت سفارت فرانسه برای کار

وقت سفارت فرانسه برای تحصیل

  • ۰
  • ۰

آموزش کامل یک آرایش ساده صورت که سخت به دل می‌نشیند

شاید شما هم مثل خیلی از دخترها یک آرایش ساده صورت را به آرایش سنگین و سخت ترجیح دهید. بسیاری از شما، نمی‌توانید وقت زیادی را صرف آرایش کردن کنید و یا در کل، داشتن یک چهره و آرایش ملایم را بیشتر دوست داشته باشید. البته تنها شما نیستید که شیفتۀ آرایش ساده صورت هستید، شاید برایتان جالب باشد بدانید، بسیاری از بازیگران و هنرمندان این روزها با چهره ای طبیعی و آرایش ملایم در ملاعام ظاهر میشوند. مثلا کامرون دیاز و یا جسیکا آلبا دو بازیگر مطرح آمریکایی، معمولا با صورتی طبیعی و یا آرایش بسیار ملایم دیده می‌شوند. آرایش ساده و ملایم صورت، بر جوانی و معصومیت چهره تاکید می‌کند، در وقت و هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند و همچنین اعتماد به نفس درخشانی به همراه دارد که فقط با نشان دادن چهره طبیعی و زیبایی جوانی به دست می‌آید. پس، اگر شما هم دختری هستید که می‌خواهید یک آرایش ده دقیقه ای و ساده یاد بگیرید این مقاله را بخوانید. در این مقاله آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت (البته از نوع ساده و ملایم) را به شما آموزش خواهیم داد.

قسمت اول: قبل از آرایش باید چه کنیم؟

1.اولین قدم، شستشوی صورت و زدن مرطوب کننده است. یک لایه نازک کرم مرطوب کننده، باعث می‌شود پوستتان نرم‌تر شود و آرایش روی صورتتان طبیعی‌تر بنشیند.

2.می‌توانید از اسپری آب معدنی نیز استفاده کنید. اسپری آب معدنی، باعث رطوبت رسانی، شفافیت، و شادابی پوست می‌شود. می‌توانید آن را پیش از آرایش، و یا بعد از آن برای تثبیت بیشتر استفاده کنید.

3.برای آرایش ساده صورت بهتر است ابروهایتان را مداد نکشید. اما اگر مجبور هستید و ابروهایتان بخش‌های خالی دارد، فقط با کمی سایه ابرو قسمتهای کم پشت را بکشید. استفاده از سایه به جای مداد، حالت ابروها را طبیعی تر جلوه میدهد.

استفاده از ریمل در آرایش ساده صورت

حالا آرایش ملایم صورت را شروع کنید

حالا وارد بخش هیجان انگیز ماجرا می‌شویم و یکی از بهترین مدل‌های آرایش ساده را به شما آموزش می‌دهیم.

مرحله اول: پرایمر بزنید

برخی تصور می‌کنند که پرایمر جزو مراحل اصلی آرایش کردن نیست، در صورتیکه پرایمر کاربردهای مثبت زیادی دارد، از جمله:

  • پرایمر لایه‌ای جدید روی پوست شما اضافه می‌کند که باعث می‌شود چربی پوست به راحتی به کرم پودری که بعدا می‌زنید، نفوذ نکند.
  • باعث می‌شود آرایش مدت بیشتری روی پوستتان بماند و آرایش ساده صورت شما ماندگاری بیشتری داشته باشد.
  • پرایمرهای سیلیکونی پوستهایی را که دارای منافذ هستند را یکدست می کند.
  • برخی پرایمرها با داشتن SPFپوست را در مقابل آفتاب نیز حفاظت می‌کنند.
  • پرایمرها خاصیت آبرسانی دارند و پوست شما را جواب و شاداب نگه می‌دارند. این خاصیت به خصوص برای شما که به دنبال آرایش ملایم هستید، اهمیت زیادی دارد، چراکه در آرایش ساده صورت پوست شما و شفافیت آن به شدت مهم می‌شود.

مرحله دوم: کرم پودر بزنید

حالا نوبت کرم پودر است. کرم پودری را انتخاب کنید که یک درجه از پوستتان روشن تر باشد، چون کرم پودرهای تیره روی پوست غیرطبیعی به نظر می‌رسند.

فراموش نکنید که کرم پودر را براساس نوع پوستتان انتخاب کنید، مثلا اگر پوستی چرب دارید باید کرم پودری را انتخاب کنید که براقی پوستتان را پنهان کند. و اگر پوست خشکی دارید، مقدار بسیار کمی کرم پودر استفاده کنید. کرم پودر را نه فقط روی صورت، بلکه روی گردنتان هم بزنید تا تضاد رنگی ایجاد نشود. اول کمی از آن را روی بینی و پیشانی بزنید و به آرامی با ضربه انگشتانتان یا اسفنج، آن را محو کنید. می‌توانید اسفنج را قبل از استفاده خیس کنید تا بهتر عمل کند.

مرحله سوم: کانسیلر

کمی کانسیلر که از کرم پودرتان یک تا دو جه روشنتر باشد، زیر چشمتان بزنید. کانسیلر باعث می‌شود سیاهی زیر چشم محو شود. برای زدن کانسیلر از اسفنج استفاده کنید و بعد، همان اسفنج را پشت پلکتان هم بزنید.

سایه چشم در آرایش ساده صورت

مرحله چهارم: با سایۀ چشم به چهره‌تان برق و جلا ببخشید

این بخش جذاب و رنگی رنگی آرایش کردن است. سایه می‌تواند رنگ زیادی به صورتتان اضافه کند و چهره را شادتر نشان دهد، حتی در آرایش ساده صورت هم از رنگ‌های متنوع سایه می‌توانید استفاده کنید. اما اگر وقت ندارید، می‌توانید اصلا سایه نزنید و از یک لابلو (بالم لب) به جای سایه برای پشت پلکتان استفاده کنید.

برای داشتن یک سایه ساده و آسان، اول از نزدیک مژه ها شروع کنید. رو به بالا سایه بزنید و سعی کنید نزدیک چشم، پررنگتر باشد. آن را تا بیرون پلکتان ادامه دهید تا چشم‌ها را کوچک و ریز نکند و آن را کشیده تر نشان دهد.

برای پلک پایین هم با نوک براش، از بیرون به داخل سایه بزنید و آن را به خط دنباله دار بالایی بچسبانید. اگر می‌خواهید آرایشتان حالتی طبیعی‌تر داشته باشد، بهتر است خط پلک پایین را کامل نکشید. حالا با انگشت، این خط را محو کنید.

اگر می‌خواهید از دو رنگ سایه ترکیبی استفاده کنید، اول با یک براش سفت، تمام پلکتان را سایه بزنید. بعد، از یک قهوه ای تیره تر استفاده کنید. آن را بردارید و با فرچه، به صورت ضربه‌ای روی استخوان پشت پلکتان را هم به شکل هلالی، سایه بزنید. این دو رنگ را با یک فرچه دیگر، با هم ترکیب و محو کنید.

یادتان نرود: برای داشتن ظاهری طبیعی، از پالت رنگی خنثی همراه با مقدار زیادی رنگ کرم و قهوه ای استفاده کنید. بهتر است از رنگ‌های مات استفاده کنید تا ظاهری ساده‌تر داشته باشند و آرایش ساده صورت شما طبیعی‌تر به نظر برسد.

آرایش ساده صورت

مرحله پنجم: آرایش چشم‌ها

یک خط چشم مدادی قهوه‌ای بردارید و بسیار نزدیک به خط رویش مژه هایتان، بزنید. اصلا سراغ خط چشمهای ژله ای و یا قلمویی نروید. خطی بسیار نازک بکشید. می‌توانید به جای خط چشم، از سایه‌ای تیره با براشی نازک استفاده کنید.

قبل از استفاده از ریمل، با فرمژه، کمی مژه ها را تاب دهید. از یک ریمل بلند کننده و حجم دهنده، استفاده کنید. اگر چشمانی درشت و گرد دارید، ریمل را به سمت شقیقه ها بزنید و فرم دهید، مژه های پایین را فراموش کنید. اما اگر چشمانتان ریز و بادامی است، به سمت ابروها صاف و مستقیم ریمل بزنید. می‌توانید مژه های پایین را هم بزنید.

مرحله پنجم: با رژگونه به صورت خود شادابی هدیه کنید

از یک صورتی مات و نزدیک به رنگ پوستتان استفاده کنید. از آنجایی که رنگ زیادی روی صورتتان وجود ندارد، این رژگونه باعث شادابی شما می‌شود. رژگونه را زیادی به سمت گوش نکشید و سعی کنید درست روی گونه ها بزنید.

مرحله آخر: با یک رژ زیبایی آرایش ساده صورت خود را تمام کنید

یک رژ لب روشن و گچی با تم صورتی بزنید و با خط لبی که از آن کمی تیره‌تر باشد، به لبهایتان حجم دهید. با همان خط لب، کمی داخل لب بروید تا حالت محو پیدا کند و داخل لبها روشنتر بماند. می‌توانید اصلا رژ نزنید و از برق لب استفاده کنید. حالا آرایش شما کامل شده است.

خط چشم در آرایش صاده صورت

نکات آخر

با کم و زیاد کردن مقدار رنگی که به صورتتان اضافه می‌کنید، می‌توانید این آرایش را حتی سبک‌تر کنید. مثلا اگر سایه را حذف کنید، آرایشتان حالت طبیعی‌تر و ملایم‌تری به خود می‌گیرد. رنگ‌های تند و پررنگ را فراموش کنید. تا جای ممکن سعی کنید کنتراست شدید در رنگ‌ها ایجاد نکنید. اینطوری، هارمونی و لطافت صورتتان بیشتر می‌شود.

اگر مجبور نیستید، نگذارید آرایش مدت خیلی زیادی روی پوستتان بماند. یک پوست سالم و لطیف، مهمترین دارایی شماست و زیباییتان را دوچندان می‌کند. پس با آرایش طولانی مدت و لوازم بی کیفیت، به آن بی توجهی نکنید. می‌توانید اسپری آب معدنی را همیشه همراه داشته باشید و وقتی در پوستتان احساس خستگی و ماسیدگی کردید، از آن استفاده کنید.

  • ۹۷/۰۶/۱۶
  • محسن ایران خواه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی