برترین های جهان

معرفی برترین های دنیای امروزی

برترین های جهان

معرفی برترین های دنیای امروزی

معرفی برترین های دنیای امروزی

کلمات کلیدی

قهوه ایلی

تور بدروم ارزان

درخواست وقت سفارت کشور قبرس

تعیین وقت سفارت قبرس برای ویزای تجاری

تعیین وقت سفارت قبرس برای دریافت ویزای توریستی

تعیین وقت سفارت قبرس برای دریافت ویزای تحصیلی

وقت سفارت کشور اوکراین برای روادید تیپ c

مدارک لازم برای اخذ وقت سفارت کشور اوکراین

صدور ویزای اوکراین

دریافت وقت سفارت برای اخذ ویزای توریستی اوکراین

چگونگی دریافت وقت سفارت سوئد از ایران

نحوه خرید وقت سفارت کشور سوئد

دریافت وقت سفارت از کشور سوئد

بررسی مدارک پس از وقت سفارت

چند توصیه برای وقت سفارت کشور لهستان

وقت سفارت لهستان برای ویزای توریستی

مدارک ویزا و وقت سفارت لهستان

ویزا تجاری استونی

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا استونی

انواع ویزا های کشور استونی

وقت سفارت سوئیس در خصوص ویزای توریستی

مدارک وقت سفارت سوئیس

زمان مناسب درخواست وقت سفارت سوئیس

تاثیر دعوتنامه در وقت سفارت سوئیس

دریافت وقت سفارت جهت سفر با هدف های خیرخواهانه و داوطلبانه

دریافت وقت سفارت برای ویزای بازدید خانواده یا دوستان

دریافت وقت سفارت آفریقای جنوبی جهت شرکت در همایش و کنفرانس ها

دریافت وقت سفارت آفریقای جنوبی برای ویزای تحصیلی

وقت سفارت فرانسه برای کار

وقت سفارت فرانسه برای تحصیل

  • ۰
  • ۰

سفر به آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه

این شهر که نام آن از کلمه سلتی انسیرا گرفته‌شده و معنای لنگر دارد، از شهرهای دانشگاهی ترکیه هم است و اکثر جمعیت آن ترک آناتولی هستند. این شهر که شاهراه ارتباطی و تجاری حمل‌ونقل در ترکیه می‌باشد، مثل اکثر پایتخت‌های دیدنی جهات دارای ترکیبی از بافت سنتی و مدرنیته در کنار هم است که شکوه امپراتوری عثمانی را در قلعه‌های باستانی و ساختمان‌های سنگی منعکس می‌کند. همچنین وجود دانشگاه‌ها و سفارتخانه‌ها و پارلمان باعث شده است تا این شهر، رسمی‌ترین شهر ترکیه باشد. در سفر به آنکارا به شما احساس غربت دست نمی‌ٔ دهد چراکه فرهنگ آنان به فرهنگ ایرانیان نزدیک است و مردم مهمان‌نوازی دارد. مطمئن باشید غذاها و موسیقی‌ها در این شهر اجازه نمی‌دهند احساس غربت کنید. در سفر به آنکارا برای هر بودجه و سلیقه‌ای هتل پیدا می‌شود پس برای محل اقامتتان نگران نباشید. آنکارا شهری است که در آن فستیوال‌ها و جشنواره‌های زیادی برگزار می‌شود. اگر خواهان شرکت در این برنامه‌ها هستید بهتر است سفر به آنکارا را طوری تنظیم کنید که چند برنامه معروف و سرگرم‌کننده مثل فستیوال شکلات و قهوه، فستیوال موسیقی و جاز را در برنامه‌تان بگنجانید.

سفر به آنکارا

آب و هوا

ازآنجایی‌که سفر به آنکارا یکی از مقاصد اصلی توریست‌هایی است که به ترکیه سفر می‌کنند، دانستن آب‌وهوای آن برای تنظیم بهترین وقت سفر به کمک شما می‌آید. آب‌وهوای این شهر قاره‌ای است، تابستان‌هایی گرم و خشک دارد که البته شب‌ها هوا خنک‌تر می‌شود ولی آب‌وهوایش همچنان از شهرهای ساحلی دیگر ترکیه مطبوع و لطیف‌تر است. آنکارا به خاطر موقعیت جغرافیایی‌اش یعنی ارتفاع از سطح دریا، زمستان‌هایی پربرف و سرد دارد. اگر قصد سفر به آنکارا رادارید، بهترین زمان برای انجام این سفر و لذت بردن از اقامتتان در آنکارا ماه‌های اردیبهشت و خرداد، شهریور و مهر است که هوای مطبوع و دلپذیری دارد. فصل داغ گردشگری سفر به آنکارا از ژوئن تا سپتامبر است و احتمال بارش باران در آنکارا، اوایل اردیبهشت بالاست.

سفر به آنکارا

اطلاعات پرواز و فرودگاه

چهارمین فرودگاه بزرگ و مهم کشور ترکیه در آنکارا قرار دارد و نامش فرودگاه بین‌المللی اسنبوگا (Esenboga) است. این فرودگاه در سال بیش از ۱۵ میلیون جابه‌جایی مسافر دارد و نام آن از روستایی که همین نام را دارد گرفته‌شده است. فاصله این فرودگاه تا تهران حدود ۲ ساعت و نیم است و با شهر آنکارا ۲۸ کیلومتر فاصله دارد. در سفر به آنکارا می‌توانید از فرودگاه با تاکسی به شهر بروید یا از مرکز شهر به فرودگاه بیایید ولی قطعاً گران تمام خواهد شد. در عوض می‌توانید از اتوبوس‌های شماره ۴۴۲که از ۶ صبح تا ۱۱ شب‌کار می‌کنند استفاده کنید و ظرف ۴۰ دقیقه و فقط با پرداخت ۱۲.۵ لیر برای هر نفر به مرکز شهر برسید.

همچنین برای سفر به آنکارا بهترین پیشنهاد، پروازهای مستقیم است که توسط هواپیمایی ایران ایر و ماهان انجام می‌شود. ایران ایر هفته‌ای ۴ پرواز مستقیم (یکشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها) به آنکارا دارد که ۲ تای آن پرواز رفت (از تهران) ساعت ۱۸ هستند و ۲ تای آن برگشت به تهران در ساعت ۲۰: ۲۵ هستند. هواپیمایی ماهان اما از ایران ایر پرکارتر است و هفته‌ای پنج پرواز رفت و ۵ پرواز برگشت جهت سفر به آنکارا انجام می‌دهد که در روزهای شنبه، دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه و جمعه انجام می‌شود. ساعت پرواز رفت ۷: ۲۰ و ساعت پرواز برگشت ۱۱: ۰۰ است. البته همه این ساعت‌ها و روزها ممکن است در روزهای خاص یا مناسبت‌ها که جمعیت مسافرین کم‌تر یا بیشتر می‌شود تغییر کنند.

سفر به آنکارا

جاذبه های دیدنی و گردشگری در سفر به آنکارا

آنکارا شهری سرزنده و زیباست که جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد، می‌توان در سفر به آنکارا از موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی و باستانی و پس‌کوچه‌های سنگ‌فرش شده گرفته تا جذابیت‌های مدرن و مراکز خرید شیک و رستوران‌های بی‌نظیر را تجربه کرد و رد پای تاریخ از عصر برنز تابه‌حال را می‌توان در این شهر پیدا کرد.

مسجد قوجاتپه

 مسجدی باشکوه و زیبا و بزرگ به سبک معماری عثمانی کلاسیک است که از جاذبه‌های هنری سفر به آنکارا می‌باشد و در منطقه کیزیلای آنکارا قرارگرفته است که مثل مسجد ایاصوفیه ۴ مناره دارد و بزرگ‌ترین خصوصیت این مسجد در این است که از هر نقطه شهر قابل‌رؤیت است.

سفر به آنکارا

حمام ترکی

 این حمام یکی از جاذبه‌ها و تفریحات یکتای ترکیه است که در سفر به آنکارا می‌توانید تجربه کنید. می‌توانید آن را هم به‌صورت جدا در چشمه‌های آب گرم آنکارا تجربه کنید و هم در خیلی از هتل‌ها که خدمات حمام ترکی با ماساژ ارائه می‌شود. یکی از چشمه‌های آب گرم آنکارا چشمه ملیک شاه است که در منطقه‌ای به نامچوبوک قرار دارد و در سفر به آنکارا، برای ریلکسیشن پیشنهاد خوبی به شمار می‌آید.

سفر به آنکارا

برج آتاکوله

ضمن سفر به آنکارا از برج آتاکوله یکی از مرتفع‌ترین ساختمان‌های آنکارا است که ۱۲۵ متر ارتفاع دارد و برجی مخابراتی است بازدید کنید. این برج یک بنای توریستی هم است و گردشگران می‌توانند با بالا رفتن از آن منظره زیبایی از آنکارا را از بلندای آتاکوله تماشا کنند. همچنین پایین ساختمان آن تعدادی مراکز فروشگاهی وجود دارد که البته قسمت اعظم آن به یک هتل تبدیل‌شده ولی هنوز اندکی از مغازه‌ها مشغول به‌کار هستند. اگر با تور انکارا سفر کردید بازدید از نمای شهر بر فراز آتاکوله را از دست ندهید.

مقبره ی آتاتورک

آرامگاه پدر ترکیه نوین روی یک تپه در محله آنیت، در بخشی از شهر به نام آنتیپ ساخته‌شده و ایده‌ی معماری آن ترکیبی از سنت و مدرنیته است که  یکی از جاذبه‌های سفر به آنکارا است. در این موزه و مقبره،یک مجسمه‌ی مومی آتاتورک و نوشته‌ها و عکس‌هایی از او در دوران زندگی‌اش قرار دارد. اگر تابستان قصد سفر به آنکارا داشتید، شب‌های تابستانی این موزه را از دست ندهید، برنامه‌های جذابی از نمایش نور و صدا برگزار می‌شود!

سفر به آنکارا

معبد آگوستوس و روم آنکارا

این معبد از جذابیت‌های تاریخی سفر به آنکارا است که در منطقه‌ای به نام یولیوس قرارگرفته و امپراتور روم آن را پس‌ازاین که آناتولی مرکزی را فتح کرد بنا کرد که البته بعدها به کلیسا تبدیل شد. این بنا در کنار مسجد به نام حاجی بایرام قرار دارد. روی سنگ‌نوشته باقی‌مانده از این بنا شرحی از زندگی و جنگ‌های اولین امپراتور روم،‌ آگوستسوس حک‌شده است که توسط خود او نوشته‌شده‌اند.

سفر به آنکارا

قلعه آنکارا

امکان ندارد در سفر به آنکارا از نماد شهر آنکارا یعنی قلعه آنکارا دیدن نکنید. این قلعه که بنایی قرون‌وسطایی است، در همان منطقه یولیوس که معبد آگوستوس بناشده،‌ بر روی تپه‌ای مرتفع توسط میداسپادشاه ساخته‌شده است قدمت آن به بیش از ۱۰۰۰ سال پیش می‌رسد. این قلعه برای راحتی گردشگران دارای کافه و رستوران و گالری‌های صنایع‌دستی است. به دلیل اینکه قلعه روی ارتفاع ساخته‌شده است، تصویر زیبایی از نمای شهر به شما می‌دهد. موزه مردم‌شناسی آنکارا از جاهایی است که می‌توانید ضمن سفر به آنکارا، در آن عصاره فرهنگ و تمدن ترکیه را ببینید. این موزه شامل ۱۰ سالن مختلف در موضوعات مختلف مردم‌شناسی و نمایش فرهنگ و تمدن ترکیه است. سالن‌ها شامل یک کتابخانه، سالن گلدوزی، صنایع‌دستی، پارچه، لباس، زیورآلات و غیره است.

سفر به آنکارا

محله تاریخی هامامونو

یکی از محله‌های زیبا و تاریخی در سفر به آنکارا که بافت و حال و هوای قدیمی خودش را حفظ کرده محله تاریخی هامامونو است. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این محله را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید، قدم زدن در آن تجربه حس و حال گشتی در دوران عثمانی ترکیه را دارد، خیابان‌ها با خانه‌های چوبی که به سبک عثمانی ساخته‌شده‌اند آذین‌شده است و کوچه‌های باریک‌راه خود را از میان این خانه‌ها باز می‌کند. در این منطقه کافه‌ها و رستوران‌هایی وجود دارد که برای لحظاتی بنشینید و در این فضای تاریخی چیزی نوش جان‌کنید و از فروشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغاتی دیدن کنید.

مراکز خرید معروف آنکارا

سفر به آنکارا

قطعاً یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر به آنکارا خرید سوغاتی یا حتی خریدهای شخصی برای خودتان است. چیزی که به هیچ‌وجه نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. مراکز خرید و پاساژهایی مثل کیزبلای که مدرن هستند را می‌توانید در خیابان تونالی هیلمی در منطقه چانکایا پیدا کنید که شامل مراکز خرید مدرن دیگری مثل بیل کنت، آرمادا در سوگوت اورزو و گالریا در اومیت کوی است. اگر در سفر به آنکارا دنبال خرید معروف‌ترین برندهای پوشاک و لوازم‌آرایشی هستید می‌توانید سری به اوت لت اپتیموم بزنید و با قیمت‌های مناسبی از آن جا خرید کنید.

مرکز خرید فروم آنکارا هم از آن مرکز خرید معروفی است که بیش از ۱۴۰ فروشگاه دارد و در 2 طبقه، مراکز تفریحی و خرید را در اختیار شما قرار می‌دهد و در کنار مغازه‌ها، سینما و کافه تریا هم دارد. اگر هم در سفر به آنکارا از سر زدن به بازارهای سنتی و بافت تجاری قدیم خوشتان می‌آید می‌توانید سری به فروشگاه‌های قدیمی که در منطقه چیکریکچیلار یوکوشو بزنید. یکی از جاذبه هایسفر به آنکارا در آن منطقه بازار مسگرها یا کیرجیلار چارشیسی است که توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. این بازار فقط متعلق به مسگران نیست بلکه می‌توانید انواع زیورآلات و لباس و کارهای صنایع‌دستی و سوزن‌دوزی، عتیقه‌جات، خوراکی و ادویه و آجیل را در این بازار پیدا کنید.

  • ۹۷/۰۶/۲۲
  • محسن ایران خواه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی