برترین های جهان

معرفی برترین های دنیای امروزی

برترین های جهان

معرفی برترین های دنیای امروزی

معرفی برترین های دنیای امروزی

کلمات کلیدی

قهوه ایلی

تور بدروم ارزان

درخواست وقت سفارت کشور قبرس

تعیین وقت سفارت قبرس برای ویزای تجاری

تعیین وقت سفارت قبرس برای دریافت ویزای توریستی

تعیین وقت سفارت قبرس برای دریافت ویزای تحصیلی

وقت سفارت کشور اوکراین برای روادید تیپ c

مدارک لازم برای اخذ وقت سفارت کشور اوکراین

صدور ویزای اوکراین

دریافت وقت سفارت برای اخذ ویزای توریستی اوکراین

چگونگی دریافت وقت سفارت سوئد از ایران

نحوه خرید وقت سفارت کشور سوئد

دریافت وقت سفارت از کشور سوئد

بررسی مدارک پس از وقت سفارت

چند توصیه برای وقت سفارت کشور لهستان

وقت سفارت لهستان برای ویزای توریستی

مدارک ویزا و وقت سفارت لهستان

ویزا تجاری استونی

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا استونی

انواع ویزا های کشور استونی

وقت سفارت سوئیس در خصوص ویزای توریستی

مدارک وقت سفارت سوئیس

زمان مناسب درخواست وقت سفارت سوئیس

تاثیر دعوتنامه در وقت سفارت سوئیس

دریافت وقت سفارت جهت سفر با هدف های خیرخواهانه و داوطلبانه

دریافت وقت سفارت برای ویزای بازدید خانواده یا دوستان

دریافت وقت سفارت آفریقای جنوبی جهت شرکت در همایش و کنفرانس ها

دریافت وقت سفارت آفریقای جنوبی برای ویزای تحصیلی

وقت سفارت فرانسه برای کار

وقت سفارت فرانسه برای تحصیل

  • ۰
  • ۰

اطلاعاتی مهم درباره وقت سفارت رومانی

در این مقاله در مورد مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کشور رومانی و مراحل گوناگونی که باید انجام شود صحبت می کنیم. چنانچه می خواهید که به کشور زیبای رومانی سفر داشته باشید باید با مراحل و چگونگی رزرو وقت سفارت رومانی آشنا باشید  و با طی این مراحل نسبت به اخذ روادید رومانی اقدام کنید.

کشور رومانی

کشور رومانی از دسته کشورهای اروپایی است که جمعتی بالغ بر 19 میلیون نفر دارد. این کشور در بخش جنوب شرقی اتحادیه اروپا قرار دارد. بخارست پایتخت رومانی استو لئو رومانی واحد پولی این کشور است. مسیحیت دین بیشتر مردم این کشور است. روملنی نیز کشوری از اتحادیه اروپاست که همچون دیگر کشورهای این قاره تابستان های گرم و زمستان های سرد دارد و طی ماههای مارس تا اکتبر از بهترین فرصت ها برای سفر به روکانی و گردش در آن می باشد.

embassy-appointments romania

سفر به کشور رومانی

به دلیل اینکه رومانی از کشورهای اروپایی می باشد و دارای جاذبه ها و دیدنی های گردشگری و توریستی بسیاری است ، همه ساله گردشگران زیادی به این کشور سفر کرده و به تفریح می پردازند. همچون دیگر کشورها برای رفتن به رومانی نیاز به روادید دارید . رومانی عضور اتحادیه شینگن می باشد بنابراین برای سفر به این کشور نیاز به روادید شینگن می باشد. برای اخذ ویزا مراحل زیادی وجود دارد که باید طی شود و از مهمترین آن ها تعیین وقت سفارت رومانی است . بنابراین بر آن شدیم تا در این مقاله در مورد مراحل و شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت وقت سفارت رومانی و ویزای آن صحبت کنیم و به شرح آن بپردازیم پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

وقت سفارت رومانی چیست؟

وقت سفارت رومانی در حقیقت روزی می باشد که باید رزرو شود و در آن موعد مقرر باید در سفارت کشور رومانی حضور داشته باشند . وقت سفارت رومانی می توانید از بین روزهای خالی تقویم سفارت تعیین کنید و درخواست آن را به سفارت دهید و یا از طریق مراجعه حضوری به سفار رومانی آن را تعیین کنید. دلیل اهمیت تعیین وقت سفارت رومانی برای این می باشد که در این روز باید مدارک مورد نیاز را به سفارت تحویل دهید و مصاحبه به افسر سفارت را انجام دهید و صلاحیت شما برای تائید و یا رد درخواست روادیدمورد بررسی قرار می گیرد. در حقیقت از مهمترین و ابتدایی ترین کارها برای دریافت روادید رومانی تعیین وقت سفارت رومانی می باشد.

نحوه دریافت وقت سفارت رومانی

چنانچه قصد سفر به این کشور را دارید ، در ابتدا باید روادید رومانی را تهیه کنید و برای این کار اقدام به تعیین وقت سفارت رومانی کنید . جهت تعیین وقت سفارت رومانی با مراجعه حضوری به سفارت رومانی اقدام کنید. همچنین می توانید با تماس با سفارت رومانی از طریق شماره تماس و یا از طریق سایت سفارت رومانی تعیین وقت سفارت رومانی را انجام دهید. افراد متقاضی باید تمامی مدارک خود را به صورت الکترونیکی ارسال کند و بعد وقت سفارت رومانی را رزرو کنید و هزینه مختص این کار را به سفارت پرداخت کند. پس از انجام این اعمال وقت سفارت رومانی با تاریخ دقیق برای شما تعیین می شود . با ارسال مدارک خود به شماره 09031991712 وقت سفارت رومانی را تعیین کنید. با ما همراه باشید تا آدرس سفارت و سایت سفارت رومانی برای شما مشخص می شود تا بتوانید اقدام به تعیین وقت سفارت رومانی و ویزای آن کنید.

embassy-appointments romania

آدرس سفارت رومانی در تهران و زمان مراجعه به آن

آدرس سفارت رومانی : خیابان بهارستان، خیابان فخر آباد، پلاک 22

شماره تلفن این سفارت: 77539041

برای تعیین وقت سفار رومانی با مراجعه به آدرس گفته شده می توانید اقدام کنید. با ورود به سایت سفارت گفته شده  تاریخ خایی که پر نشده اند برای شما به نمایش در آمده و بعد از پرداخت مبلغ درخواستی سفارت مب توانید به تعیین وقت سفارت رومانی بپردازید . بعد از تعیین شدن وقت توسط سفارت برای شخص باید در موعد مقرر در سفارت رومانی حاضر شوبد و مصاحبه و انگشت نگاری را انجام دهید .

گرفتن وقت سفارت رومانی برای سفر به این کشور

تمامی نکاتی که در بالا گفته شد برای رزرو وقت سفارت رومانی باید با دقت کامل رعایت شود . با هر قصد و نیتی که می خواهید به سفارت رومانی سفر کنید باید روادید رومانی را دریافت کنید. بطور مثال برای سفر توریستی درخواست ویزا می کنید و شخص دیگری برای اقامت دائم و مهاجرت به  رومانی اقادام می کند . مراحل اخذ ویزا و وقت سفارت برای هر کدام از این ویزاها با هم تفاوت دارد. مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت و هر نوع ویزای رومانی در مورد هر کدام از این ویزاها متفاوت می باشد . بهتر است که با اطلاعات کافی در مورد سفر و نوع ویزای درخواستی خود اقدام به  این کار کنید تا با مشکل روبرو نشوید.

استفاده از موسسه های حقوقی برای دریافت وقت سفارت رومانی

می توانید از طریق مراجعه به آژانس های گردشگری و موسسات فعال در این زمینه برای دریافت ویزای رومانی اقدام کنید. بجز آژانس های گردشگری ، بعضی از وکلا نیز می توانند این امور را انجام دهند. برای این کار موسسات و یا وکلا با گرفتن وکالت از شخص برای انجام امور ویزا و وقت سفارت رومانی به سفارت مراجعه کرده و تمامی مراحل کار را انجام می دهند. در حقیقت با پرداخت اندکی هزینه به این اشخاص می توانید در زمان خود صرفه جویی داشته باشید و به دلیل تجربه این افراد در امر دریافت ویزا و وقت سفارت آن ها می توانند این کارها را با سرعت و بدون اشکال انجام دهند.با سپردن امور ویزای خود به این اشخاص و یا موسسات اخذ ویزا را برای خود آسان می کنید.

دریافت دعوت نامه از رومانی

چنانچه دعوتنامه رومانی داشته باشید می تواند در اخذ ویزا و تعیین وقت سفارت تاثیر مثبتی داشته باشد. به طوری که اشخاص دارای دعوتنامه از کشور رومانی راحت تر و سریعتر موفق به رزرو وقت سفارت رومانی شده و شانس خود را برای دریافت ویزای رومانی بالا می برند. سه نوع دعوتنامه رومانی وجود دارد اعم از دعوتنامه دانشجویی ، تجاری و دیدار بستگان . شخص دعوت کننده باید به پلیس مهاجرت مراجعه کرده و درخواست صادر شدن دعوتنامه برای فرد مورد نظر خود دهد. پس از تهیه دعوتنامه آن را برای فرد مورد نظر خود ارسال کند و لازم به ذکر است که در روز وقت سفارت رومانی باید اصل دعوتنامه همراه شما باشد و با باقی مدارک تحویل سفارت شود. پس باید اصل دعوتنامه را داشته باشید نه کپی از آن .

دریافت دعوت نامه از رومانی

بررسی تائید صلاحیت توسط سفارت رومانی

پعد از اینکه وقت سفارت رومانی باید در تاریخ مشخص شده از طرف سفارت رومانی با در دست داشتن مدارکی که جهت اخذ ویزا تهیه کرده اید در سفارت رومانی حضور پیدا کنید.افسر مربوطه در سفارت با شما مصاحبه می کند و قصد و نیت شما را از سفر مورد پرسش قرار می دهد و چندین سوال دیگر، پس از آن به بررسی مدارک شما می پردازد و صلاحیت شما برای اخذ ویزا را رد و یا تائید می کند. در پاسخ به سوالات صداقت داشته باشید و به همه سولات با آرامش پاسخ دهید. در این مصاحبه باید تمکن مالی خود را ثابت کنید و افسر را متقاعد کنید که از پس پرداخت هزینه های خود در مدت اقامت خود برمی آیید. همچنین باید سفارت را متقاعد کنید که پس از اتمام مدت ویزای خود در رومانی این کشور را تر کرده و به کشور خود باز خواهید گشت. هنگامی که همه مراحلی که گفتیم صورت پذیرفت و مسوول سفارت صلاحیت فرد را برای دریافت ویزای رومانی تایید کرد، اقداماتی باید انجام شود که در ادامه متن شما را با این اقدامات آشنا خواهیم کرد.

عملیات بعد از تائید صلاحیت توسط سفارت رومانی

پس از مصاحبه و بررسی مدارک و انگشت نگاری چنانچه صلاحیت شخص برای صدور ویزا مورد تائید قرار گیرد باید به سراغ مراحل بعدی رفت. که این مراحل شامل پیکاپ مدارک و پاسپورت به سفارت رومانی می باشد.در حقیقت گذرنامه فرد به سفارت خانه رومانی فرستاده می شود تا ویزا به آن الحاق شود و به فرد بازگرداننده شود. بعد از دریافت ویزا باید دقت داشته باشید که در تاریخ درج شده در آن خاک کشور رومانی را ترک کنید چنانچه این کار را نکنید مرتکب جرم شده اید و مشمول جریمه خواهید شد.

مدارک مورد نیاز سفارت رومانی برای اخذ ویزا

  • فرم درخواست ویزای شینگن رومانی به دو صورت آنلاین و یا حضوری در سایت سفارت رومانی پر می شود . از فرم پر شده پرینت بگیرید و به همراه مدارک خود به سفارت رومانی تحویل دهید.
  • شناسنامه ایرانی
  • کپی از تمام صفحات شناسنامه به همراه ترجمه آن
  • پاسپورت
  • اعتبار گذرنامه باید حداقل شش ماه بعد از تاریخ درخواست ویزا باشد. کپی از پنج صفحه اول و صفحاتی که مهر خورده اند نیاز می باشد.
  •  سه قطعه عکس رنگی که عکس رنگی، زمینه سفید، تمام رخ، جدید و در ابعاد ۶ در ۴باشند.
  •  اسناد رسمی شغلی و منابع مالی
  • گواهی اشتغال به کار، ارائه گواهی اشتغال به تحصیل به زبان انگلیسی، زنان خانه‌دار یا فرزندان باید گواهی اشتغال به کار و شرح صورت‌حساب بانکی همسر یا پدر را تحویل دهند.
  •  بلیط هواپیما رفت و برگشت به کشور مقصد
  • برای درخواست ویزای شینگن، نیازی به خرید بلیط هواپیما نیست و ارائه رزرو بلیط هواپیما کافی است.
  •  بیمه درمانی مسافرتی
  • باید در تمام مناطق شینگن معتبر باشد و هزینه ۳۰ هزار یورو برای هر مسافر در تمام مدت سفر را پوشش دهد.
  • واچر رزرو هتل

چنانچه بدون دعوتنامه به رومانی سفر می کنید باید تاریخ رزرو هتل شما با مطابق با تمام طول تاریخ سفر شما باشد.. هم چنین تاریخ رزرو هتل باید با تاریخ بلیط رفت و برگشت مطابقت داشته باشد. اما در صورتی که فرد دعوت نامه کشور رومانی داشته باشد نیازی به برگه رزرو هتل ندارد.

مراحل دریافت ویزای رومانی

همانطور که گفتیم چون رومانی عضو اتحادیه اروپا و پیمان شینگن است باید برای سفر به آن باید ویزای شینگن دریافت کنید. برای دریافت ویزا به سایت سفارت رومانی مراجعه کرده و فرم درخواست ویزا را به صورت آنلاین تکمیل کنید. این فرم در دو نوع یک بار ورود و چند بار ورود می باشد. بعد از آن فرم درخواست روادید و همچنین مدارک دیگر را برای سفارت ارسال کنید و پس از ارسال مدارک تهیه شده در روز تعیین شده برای شما به سفارت کشور رومانی مراجعه کنید و مراحل باقی مانده همچون مصاحبه و انگشت نگاری را انجام دهید. همانطور که گفته شد در پاسخ به سوالات در مصاحبه صداقت کامل داشته باشید و همه سوالات را جواب دهید. چنانچه صلاحیت شما برای داشتن روادید رومانی تائید شد پلیس مهاجرت اجازه داشتن ویزای رومانی و ورود به خاک این کشور را به شما می دهد. سپس گذرنامه فرد برای الحاق روادید رومانی به سفارت این کشور پیکاپ می شود.
embassy-appointments romania

بعد از اینکه کسی تصمیم به سفر به کشور رومانی گرفت باید به دنبال دریافت روادید شینگن باشد و برای دریافت ویزای آن باید تعیین وقت سفارت رومانی را انجام دهید. برای تعیین وقت سفارت رومانی باید هزینه آن را پرداخت کنید. این هزینه با توجه به نوع ویزای درخواستی شما و یک بار ورود و یا چندبار ورود باشد متفارت می باشد. همچنین علاوه بر هزینه وقت سفارت رومانی هزینه ای برای ویزا نیز باید پرداخت شود. باید بدانید که هزینه فقط  مختص ویزا و وقت سفارت رومانی نمی باشد. هزینه هایی همچون  رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما ، هزینه های اقامتگاه ، غذا وحمل و نقل و گردش و تفریح می باشد. می توانید با استفاده از رستوران ها و اغذیه های ارزان در هزینه های غذای خود صرفه جویی کنید. برای صرفه جویی در حمل و نقل خود از اتوبوس ها و تاکسی های ارزان استفاده کنید.همین طور می توانند از خدمات کوچ سرفینگ استفاده کنند. که با این خدمات می توانند اقامتگاه رایگان پیدا کرده و در طول سفر یک راهنمای محلی در همه لحظات همراهشان باشد.

ویزاهای مختلف برای سفر به این کشور

برای سفر به کشور رومانی می توانید ویزای بلند مدت و کوتاه  مدت دریافت کنید. ویزاهای کوتاه مدت برای کسانی که درخواست می کنند شامل روادید کوتاه مدت برای ماموریت رسمی ، توریستی ، بازدید شخصی ، تجارت ، حمل و نقل و فعالیت های ورزشی ، فرهنگی ، علمی بشر دوستانه می باشد. در مورد ویزای کوتاه مدت باید بدانید که با داشتن آن اجازه نخواهید داشت بیش از موعد ذکر شده در ویزا داخل خاک کشور رومانی بمانید و باید در تاریخ درج شده در روادید رومانی را ترک کند. ویزای کوتاه مدت برای یک بار ورود به کشور رومانی یا چندین بار ورود صادر می شود.

نکات مهم در دریافت وقت سفارت رومانی

لازم به ذکر است که ورود و اقامت در هر کشور مستلزم رعایت قوانین آن کشور است. باید پیش از تعیین وقت سفارت رومانی و وقت سفارت آن قوانین این کشور را بدانید تا با مشکل مواجه نشوید. این کشور نزدیک به نیم ساعت با ایران اختلاف ساعت دارد و از ساعت ایران عقب تر می باشد. زبان مردم این کشور رومانیایی می باشد ولی به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند. واحد پول آن ها لئو می باشد. نوع برق شهری کشور رومانی همچون اکثر کشور ها 230 ولت  50 هرتز است.  شماره تلفن های ضروری در رومانی 112 است و کد رومانی 40+ می باشد.ۀب و هوای رومانی معتدل رو به گرم محسوب می شود.توصیه می شود این نکات مهم را بدانید تا در سفر به این کشور دچار مشکل و سردرگمی نشوید. این پست می تواند راهنمای خوبی برای مسافران رومانی می باشد.

بحث پایانی

همانطور که گفتیم برای سفر به هر کشوری باید قوانین ان را بشناسید و آن ها را رعایت کنید تا در مدت اقامت در کشور دچار مشکل نشوید. در این مقاله درباره وقت سفارت رومانی و ویزای رومانی و نحوه دریافت آن صحبت کردیم و امید است که این متن بتواند شما را با مراحل کار به خوبی آشنا کرده باشد و کمک خوبی برای شما در زمینه ویزا و وقت سفارت رومانی باشد.

  • ۹۷/۱۰/۲۶
  • محسن ایران خواه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی