برترین های جهان

معرفی برترین های دنیای امروزی

برترین های جهان

معرفی برترین های دنیای امروزی

معرفی برترین های دنیای امروزی

کلمات کلیدی

قهوه ایلی

تور بدروم ارزان

درخواست وقت سفارت کشور قبرس

تعیین وقت سفارت قبرس برای ویزای تجاری

تعیین وقت سفارت قبرس برای دریافت ویزای توریستی

تعیین وقت سفارت قبرس برای دریافت ویزای تحصیلی

وقت سفارت کشور اوکراین برای روادید تیپ c

مدارک لازم برای اخذ وقت سفارت کشور اوکراین

صدور ویزای اوکراین

دریافت وقت سفارت برای اخذ ویزای توریستی اوکراین

چگونگی دریافت وقت سفارت سوئد از ایران

نحوه خرید وقت سفارت کشور سوئد

دریافت وقت سفارت از کشور سوئد

بررسی مدارک پس از وقت سفارت

چند توصیه برای وقت سفارت کشور لهستان

وقت سفارت لهستان برای ویزای توریستی

مدارک ویزا و وقت سفارت لهستان

ویزا تجاری استونی

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا استونی

انواع ویزا های کشور استونی

وقت سفارت سوئیس در خصوص ویزای توریستی

مدارک وقت سفارت سوئیس

زمان مناسب درخواست وقت سفارت سوئیس

تاثیر دعوتنامه در وقت سفارت سوئیس

دریافت وقت سفارت جهت سفر با هدف های خیرخواهانه و داوطلبانه

دریافت وقت سفارت برای ویزای بازدید خانواده یا دوستان

دریافت وقت سفارت آفریقای جنوبی جهت شرکت در همایش و کنفرانس ها

دریافت وقت سفارت آفریقای جنوبی برای ویزای تحصیلی

وقت سفارت فرانسه برای کار

وقت سفارت فرانسه برای تحصیل

  • ۰
  • ۰

ویزای عمان

اگر جزء آن دسته از افراد هستید که سالانه سفرهای زیادی به کشورهای معروف جهان می کنید و به گردشگری علاقه ی زیادی دارید به شما پیشنهاد می کنیم از کشور عمان هم دیدن کنید خوب است که سفرهای خارجی را فقط محدود به کشورهای معروف نکنید چراکه سفر به کشوری مانند عمان برای شما آسان و بی دردسر خواهد بود ایرانیانی بسیاری می توانند بدون صرف وقت زیادی ویزای این کشور را دریافت کرده و برای مقاصد مختلف کاری، تحصیلی، پزشکی و توریستی به عمان سفر کنند. در ادامه ی مقاله به بررسی ویزای عمان و شرایط و نحوه ی دریافت آن می پردازیم.

ویزای عمان

امروزه آمار مسافرانی که عمان را برای مقاصد مختلف خود انتخاب می کنند بسیار افزایش یافته است کشور عمان سعی کرده است با کسب امتیازات اقتصادی و تحصیلی هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب کند لازم به ذکر است آن دسته از افراد که در ناحیه شورای همکاری خلیج فارس هستند برای ورود به عمان نیازی به اخذ ویزا نخواهند داشت این افراد می توانند به راحتی و بدون ویزا به عمان سفر کنند البته ایرانیان هم قادر هستند به شهر خصب که یکی از شهرهای خاک عمان است بدون ویزا سفر کنند این شهر در تنگه ی هرمز واقع شده است و می توان از قشم با قایق تندرو به آن جا رفت.

ویزای عمان

انواع ویزای عمان

قبل از سفر به هر کشوری باید هدف و قصد خود را برای ورود به آن کشور مشخص کنید هدف شما باتوجه به فعالیتی که می خواهید در آن کشور انجام دهید مشخص می شود در صورتی که در کشور بیگانه به فعالیتی غیر از آنچه در ویزای شما آمده است مشغول شوید مشکلات زیادی برای اقامت و ادامه ی فعالیتتان پیش خواهد آمد.

به طور کلی قبل از ورود به کشور عمان باید هدف خود را از سفر به این کشور مشخص کرده و با توجه به هدف خود اقدام به دریافت ویزا کنید تمامی مدارک و شرایط شما توسط مسئول سفارت بررسی خواهد شد و در نهایت تصمیم گیرنده ی نهایی آن ها هستند که با درخواست شما موافقت کنند یا خیر.

انواع ویزای عمان براساس تعداد دفعات مجاز ورود به کشور

ویزای کشور عمان را از نظر تعداد دفعات ورود به کشور می توان به دو دسته ی یک بار ورود و چند بار ورود تقسیم کرد.

ویزای سینگل یا یک بار ورود: در صورتی که ویزای شما از نوع یک بار ورود باشد تنها اجازه ی یک بار ورود به عمان را خواهید داشت و در صورت خروج از کشور ویزایتان باطل خواهد شد.

ویزای چند بار ورود یا مولتیپل : در صورتی که ویزای عمان از نوع چند بار ورود را دریافت کنید می توانید در مدت زمان مشخص شده به دفعات زیاد به کشور عمان سفر کرده و از آن خارج شوید در حقیقت این ویزا به شما امکان رفت و آمد بدون محدودیت به عمان را می دهد.

انواع ویزای عمان از جهت  درج در گذرنامه

ویزای کشور عمان از نظر درج در پاسپورت به دو شکل تقسیم می شود:

ویزای عمان با مهر

در این حالت بر روی گذرنامه ی شما مهری که دارای اطلاعات مورد نیاز است درج می شود.

ویزای عمان با چسب

در این ویزا یک برچسب بر روی یکی از صفحات پاسپورت شما توسط مسئول سفارت درج خواهد شد که اطلاعات بر روی آن نمایش داده می شود.

انواع ویزا بر اساس نحوه دریافت آن

در حالت کلی برای سفر به کشور عمان بعد از درخواست ویزا باید به سفارت خانه ی عمان در کشور ایران مراجعه کرده و ویزای خود را دریافت کنید. اما نوع دیگری از ویزا هم وجود دارد که در لحظه ی ورود به کشور عمان برای اخذ آن اقدام کنید.

انواع ویزا بر اساس نحوه دریافت آن

ویزای تک ورودی عمان

این ویزا برای افرادی که نمی خواهند بیشتر از 30 روز در عمان بمانند مانند گردشگران یا تجار مناسب است. این ویزا را می توان از سفارت خانه ی عمان در کشور عمان دریافت کرد همچنین می توان از طریق بنادر در کشور عمان و ارائه ی مدارک شناسایی به آن ها ویزای عمان را برای مدت زمان سی روز دریافت کنید.

لازم به ذکر است در صورت اتمام مدت اعتبار ویزای تک ورودی در صورتی که کشور را ترک نکنید باید هزینه ای برابر با مقدار هزینه ای که برای ورود و دریافت ویزای عمان پرداخت کرده اید به ازای هر روز پرداخت کنید.

ویزای چند ورودی عمان

این ویزا را مانند ویزای تک ورودی می توانید با پرداخت هزینه از بنادر عمان دریافت کنید ویزای چند ورودی مدت اعتبار بیشتری نزدیک به یک سال نسبت به ویزای قبلی دارد و می توانید هر جند بار که تمایل داشته باشید در این بازه ی زمانی به عمان سفر کنید. به طور کلی این ویزا برای افرادی که به صورت مکرر در رفت و آمد هستند و برای اهداف مختلف تجاری یا دید و بازدیدها خانوادگی به عمان سفر می کنند مناسب است البته توجه داشته باشید که با دریافت ویزای چند ورودی هر باری که به عمان سفر می کنید باید سه هفته در این کشور اقامت داشته باشید.

این ویزا قابل تمدید نبوده و در صورت اتمام مدت اعتبار آن باید مانند ویزاهای تک ورودی جریمه ای معادل با مبلغ دریافت ویزا به ازای هر روز پرداخت کنید.

ویزای اکسپرس عمان

ویزای اکسپرس مناسب افراد خارجی بوده که نمی توانند ویزاهای تک ورودی و چند ورودی را تهیه کنند و باید با مراجعه به سفارت کشور عمان و ارائه ی درخواست اخذ ویزا نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

اعتبار ویزای اکسپرس عمان دو هفته است این ویزا مناسب افرادی است که برای تفریح و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی به این کشور سفر می کنند. این ویزا هم مانند ویزای تک ورود و چند ورود قابل تمدید نبوده و در صورت اتمام مدت اعتبار مانند دو ویزای قبل مسافر باید جریمه ای پرداخت کند.

معرفی ویزای کاری عمان

به دلیل قرار داشتن کشور عمان در خلیج فارس و منابع نفتی زیادی که در این ناحیه وجود دارد رشد اقتصادی در این منطقه افزایش یافته است به طوری که یک چهارم جمعیت عمان را افراد مهاجر و خارجی تشکیل داده است کشور عمان نیروی کار حرفه ای را قبول می کند و شرایط کاری مناسبی برای او در این کشور فراهم می کند بسیاری از کارفرمایان به حضور افراد خارجی در محیط های کاری عادت کرده اند در صورتی که مهارت کافی دارید و به دنبال کار هستید می توانید ویزای کاری عمان را دریافت کنید در این کشور با حقوق بالا و پرداخت مالیات های پایین می توانید به کار مشغول شوید.

شرایط کار در کشور عمان

برای افرادی که مهارت و تخصص بالایی دارند کارهای زیادی در کشور عمان وجود دارد. کارفرمای عمانی باید به افراد مسئول اعلام کند که برای این کار فردی متخصص در داخل عمان پیدا نشده و مجبور به دعوت از نیروی کار خارجی که توانایی انجام این کار را دارد می باشد.

مشاغلی که برای افراد خارجی و مهاجرین در عمان مناسب است شامل صنایع نفت، مدیریت پروژه، آموزش، فناوری اطلاعات، ساخت و ساز و چندین حیطه ی شغلی دیگر است.

شرایط کار در کشور عمان

قوانین کار عمان  برای مهاجرین

برای دریافت ویزای کاری عمان ابتدا باید به شرکت و سازمانی که در کشور عمان است و تصمیم به همکاری با آن جا را دارید درخواست بفرستید و تمامی اطلاعات و مدارکی که از شما درخواست می شود را اراده دهید در صورت موافقت کارفرما برای شما دعوت نامه ی کاری ارسال می شود این دعوت نامه روند دریافت ویزا را تسریع می بخشد شرکت یا سازمانی که شما را استخدام می کند باید ضمانت دهد که تمامی هزینه های اقامت و تحصیلی و … شما را برعهده می گیرد و از هر نظر شما را حمایت خواهد کرد.

تغییر شغل در کشور عمان از پیدا کردن شغل سخت تر خواهد بود در صورت ناراضی بودن از شغل خود اگر قصد تغییر آن را داشته باشید باید برای مدت 2 سال عمان را ترک کرده و در بعد از دو سال برای شرکت دیگری درخواست ارسال کنید در صورتی که بتوانید گواهی عدم اعتراض از مدیر را دریافت کنید برای تغییر شغل دیگر نیازی به ترک عمان نخواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای کار(کارمندی)

مدارکی که برای دریافت ویزای کارمندی سفارت عمان باید ارائه دهید به شرح ذیل می باشد:

  1. گذرنامه با شش ماه اعتبار به همراه اسکن رنگی آن
  2. یک قطعه عکس رنگی که مربوط به شش ماه اخیر باشد.
  3. پرداخت مبلغ ۱۸۰۰۰۰۰۰ تومان

با دریافت این ویزا می توانید به مدت دو سال در کشور عمان اقامت داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای کار(ثبت شرکت)

مدارکی که برای دریافت ویزای کاری برای ثبت شرکت در کشور عمان از سفارت عمان باید ارائه دهید به شرح ذیل می باشد:

  1. ارائه ی گذرنامه با اعتبار شش ماهه به همراه اسکن رنگی از آن
  2. یک قطعه عکس رنگی که مربوط به شش ماه اخیر باشد
  3. پرداخت مبلغ ۱۹۰۰۰۰۰۰ تومان

اعتبار این ویزا 2 سال خواهد بود و مدت زمان دریافت آن 30 روز کاری می باشد.

معرفی ویزای تحصیلی عمان

کشور عمان به دلیل وجود امکانات تحصیلی، دانشگاه ها و موسسات آموزشی مورد توجه بسیاری از افراد می باشد کیفیت تحصیل در این کشور بالاست طبق تحقیقات انجام شده کشور عمان به نیروی کاری و متخصص زیادی نیاز دارد.

افراد می توانند ویزای تحصیلی عمان را دریافت کرده  و در یکی از رشته های مختلف به تحصیل مشغول شوند فرد متقاضی بعد از فارغ التحصیلی می تواند در یکی از شرکت ها یا مراکز کاری کشور عمان یا دیگر کشورهای عربی به کار مشغول شوند.

لازم به ذکر است تسلط به زبان انگلیسی یکی از ملزومات تحصیل در دانشگاه های کشور عمان است.

مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای تحصیلی عمان

مدارکی که برای دریافت ویزای تحصیلی کشور عمان باید ارائه دهید به شرح ذیل می باشد:

  1. ارائه ی گذرنامه با اعتبار شش ماهه
  2. دو قطعه عکس 6*4
  3. اصل شناسنامه همراه با کپی
  4. گواهی سلامت پزشکی
  5. اثبات تمکن مالی برای پشتوانه مالی فرد متقاضی
  6. ارائه ی آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات

دریافت بورسیه تحصیلی عمان

برای اخذ بورسیه تحصیلی باید به یکی از دانشگاه های مورد نظر در کشور عمان درخواست خود را ارسال کنید در صورتی که مسئولان دانشگاه درخواست شما را قبول کنند برایتان دعوت نامه ی تحصیلی ارسال می کنند در این صورت تمامی هزینه های تحصیلی شما باید از سوی دانشگاه پرداخت شود فرد متقاضی موظف به ارائه ی مدرک تحصیلی و کپی پاسپورت می باشد.

دریافت بورسیه تحصیلی عمان

معرفی ویزای ازدواج عمان

عمان از جمله کشورهایی است که در آنجا ازدواج ها به صورت قومی و قبیله ای اتفاق می افتد البته امروزه خیلی کمتر به این رسم و رسومات اهمیت داده می شود. برای دریافت ویزای ازدواج عمان نکاتی وجود دارد:

  1. فرد باید بیشتر از 20 سال سن داشته باشد.
  2. وجود دو نفر به عنوان شاهد برای مراسم ازدواج ضروری است.
  3. در صورت درخواست فرد برای جدایی شخص متقاضی باید کشور را ترک کند.
  4. فرد متقاضی باید با پدر خانواده به توافق برسد.
  5. ویزای ازدواج قابل تمدید است.

مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای ازدواج عمان

  • مجرد بودن هر دو طرف
  • تکمیل فرم های مربوط به اخذ ویزای ازدواج
  • ارائه ی گواهی تولد
  • حداقل 14 روز قبل از مراسم ازدواج باید در کشور عمان حاضر باشید.

معرفی ویزای توریستی عمان و انواع آن

عمان جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوانی مانند قلعه رفصه، غار مجلس الجن، مسجد جامع سلطان قابوس می باشد. سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا به کشور عمان و سایر کشورهای عربی سفر می کنند و از دیدنی های این کشور لذت می برند.

انواع ویزای توریستی عمان عبارت است از:

  • ویزای توریستی عادی 10 روزه
  • ویزای توریستی فوری 10 روزه
  • ویزای توریستی عادی یک ماهه
  • ویزای توریستی فوری یک ماهه
  • ویزای ارجنت 21 روزه

آدرس سفارت عمان در تهران

نشانی سفارت عمان : تهران، بلوار آفریقا کوچه تندیس پلاک 12

ساعات کاری : روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبح تا 14:30 بعد از ظهر

  • ۹۷/۱۱/۱۱
  • محسن ایران خواه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی